arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، جمعه ۲۵ دی ۱۲۹۸؛ پیشرفت بلشویک‌ها خیلی اسباب نگرانی شده

تا ظهر منزل ماندم به انتظار این‌که از طرف توپچی باشوف اظهاری بشود. بالاخره تلفنون رسید که امروز مجال نیست، فردا ساعت چهار منتظرم... عصر بر حسب وعده رفتم به هوتل کلاریج با اعتمادالدوله و میرزا محمدخان چای خوردیم و شام رفتیم منزل اعتمادالدوله خوردیم و تا نصف‌شب صحبت کردیم و وقت را به خوشی گذراندیم... مسئله پیشرفت بلشویک‌ها خیلی اسباب نگرانی شده است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛  صبح تا ظهر منزل ماندم به انتظار این‌که از طرف توپچی باشوف اظهاری بشود. بالاخره تلفنون رسید که امروز مجال نیست، فردا ساعت چهار منتظرم. پس با انتظام‌الملک رفتم هوتل موریس قدری کار کردیم و من رفتم با مادام رو ناهار خوردم و عصر بر حسب وعده رفتم به هوتل کلاریج با اعتمادالدوله و میرزا محمدخان چای خوردیم و شام رفتیم منزل اعتمادالدوله خوردیم و تا نصف‌شب صحبت کردیم و وقت را به خوشی گذراندیم.

مسئله پیشرفت بلشویک‌ها خیلی اسباب نگرانی شده است. کم‌کم می‌بینم اعتمادالدوله بد جوانی نیست. قدری فضول است اما نجیب است و عیب عمده همان جوانی و بی‌تجربگی او است. ممکن است اصلاح شود.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۲۹۴.

برچسب ها: محمدعلی فروغی
نظرات بینندگان