arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۲۶ دی ۱۳۷۶: رهبری در نماز جمعه فکر مذاکره با آمریکا را شدیدتر از گذشته محکوم کردند

خاطرات آیت الله هاشمی: امـروز آیت‌الله خامنه اى، نماز جمعه را اقامه کردنـد و بـه آمریکـا حمـلات سـختى کردنـد و فکـر مذاکره و رابطه با آمریکا را شدیدتر از گذشـته محکـوم کردنـد؛ بـه خـاطر تبلیغـاتی کـه در داخل و خارج، بعد از مصاحبه آقاى خاتمى، در خصوص کوتـاه آمـدن ایـران شـده اسـت. گرچه ملاحظه رییس جمهور را نمودند، اما معلوم است که در حقیقت به قـصد جلـوگیرى از اقدامات تشنج زدایی با آمریکا، این صحبت ها ایـراد شـده و قاعـدتاً تفـسیرهاى داخلـى و خارجى آن را حمل بر اختلاف رهبرى و رییس جمهور خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

 

در منزل بودم. وقت مطالعـه بـه گذشـت و‌ اسـتماع داسـتانى کـه عفـت نوشـته اسـت. امـروز آیت‌الله خامنه اى، نماز جمعه را اقامه کردنـد و بـه آمریکـا حمـلات سـختى کردنـد و فکـر مذاکره و رابطه با آمریکا را شدیدتر از گذشـته محکـوم کردنـد؛ بـه خـاطر تبلیغـاتی کـه در داخل و خارج، بعد از مصاحبه آقاى خاتمى، در خصوص کوتـاه آمـدن ایـران شـده اسـت. گرچه ملاحظه رییس جمهور را نمودند، اما معلوم است که در حقیقت به قـصد جلـوگیرى از اقدامات تشنج زدایی با آمریکا، این صحبت ها ایـراد شـده و قاعـدتاً تفـسیرهاى داخلـى و خارجى آن را حمل بر اختلاف رهبرى و رییس جمهور خواهند کرد.

دیشب آقاى ناطق هم نظر داشت که مخالفت رهبرى با نـرمش در مقابـل آمریکـا، باعـث مى‌شود که بخشی از مردم بگویند، رهبرى نمى گذارند وضع سیاست خارجى درست شـود و مشکلات کشور حل بشود و جناح چـپ هـم روى آن تبلیـغ مـى کننـد و بـه همـین دلیـل مصلحت نمى دانست که رهبرى مطلبی بگویند.

گفت، دیروز که براى نماز جماعت، همراه آقاى [علی‌محمد] بشارتى، وزیر سابق کـشور، به حسینیه امام خمینی رفته بودند، آقاى بشارتى به رهبرى گفته، نظـر هواشناسـى ایـن اسـت که هواى جمعه سرد است و بهتر است شما تردید براى اقامـه جمعـه داشـته باشـید و ایـشان جواب داده اند، لباس بیشتر می‌پوشیم!! اولین خبر انعکاس خارجى صحبت امروز نماز جمعه رهبرى از خبرگزارى فرانـسه بـود کـه آن را مخالفـت صـریح بـا افکـار آقـاى [سـیدمحمد ] خاتمى، [رییس جمهور] تلقى کرده‌اند.

نظرات بینندگان