arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی در زلزله ۵.۵ ریشتری بندرلنگه و قشم / استاندار هرمزگان: آب ۱۰ روستای دژگان وارد مدار شد

استاندار هرمزگان گفت : در پی زلزله ۵.۵ ریشتری شب در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار هرمزگان گفت : در پی زلزله ۵.۵ ریشتری شب در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.

فریدون همتی صبح امروز(۲۷ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: مصدوم در سایه خوش بندرلنگه بصورت سرپایی درمان شده و علت مصدومیت ترس از زلزله و به دلیل قصد فرار از منزل رخ داده است.

وی اظهار کرد: ترک خوردگی و ریزش برخی از منازل مسکونی در دژگان، سایه خوش، دوآب، برکه سفلین در بندرلنگه و باسعیدو در قشم رخ داده که تاکنون خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی با ۲۰ تا ۸۰ درصد خرابی و تعمیرات گزارش شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: خسارت به بخشی از شبکه برق سایه خوش بندرلنگه وارد شده که با پیگیری صورت گرفته، نیروهای فنی و بهره برداری به منطقه اعزام شدند و مشکل با پیگیری جدی همکاران مرتفع شد.

همتی بیان کرد: قطعی آب در حدود ۱۰ روستا در منطقه دژگان به دلیل ریزش چاههای آب شیرینکن دژگان،رخ داده بود که با پیگیری مدیریت بحران استان ، نیروهای فنی و بهره‌برداری به منطقه اعزام و مقرر شد تمهیدات لازم جهت آب رسانی سیار صورت گیرد.

وی ادامه داد: به محض این اتفاق دستورات لازم به فرماندار بندرلنگه صادر شد تا با هماهنگی مدیر کل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند و از شب گذشته تاکنون پیگیر ی و رصد وضعیت در حال انجام است.

استاندار هرمزگان افزود: در پی این حادثه طبیعی، جلسه ستاد بحران بندرلنگه تشکیل و اقدامات لازم از شب گذشته در حال انجام است.

وی بیان کرد: نتایج کامل میزان خسارات پس از بازدید میدانی مجدد دستگاه های مربوطه و ارائه گزارشات کتبی ارائه خواهد شد.

همتی یادآور شد: شب گذشته ستاد استانی نیز با فوریت تشکیل و هماهنگی های لازم با اعضا و فرمانداران قشم، بندرعباس. بندرلنگه، خمیر، مدیر عامل هلال احمر، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان انجام شد.

دو پس لرزه ۲/۹و ۳/۸ریشتر هم تاکنون در روستاهای سایه خوش، کلاتو و دژگان بندرلنگه رخ داد و اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر و با هماهنگی مدیریت بحران استان و فرمانداری بندرلنگه انجام شد.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان