arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

۲۶ شهرستان فارس در وضعیت کم خطر شیوع کرونا قرار گرفتند

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۲۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۲۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

اپلیکیشن ماسک که آمارهای وزارت بهداشت را بازتاب می دهد اعلام کرد ۱۰ شهرستان استان فارس در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا هستندو هیچ کدام از شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و قرمز قرار ندارند.
از ۲۷ دی‌ماه ۹۹ شهرستان‌های لارستان، گراش، اوز، کازرون، کوه‌چنار، جهرم، خفر، خرمبید، پاسارگاد و ممسنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.
معاون استاندار فارس و جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا ۲۵ دی‌ماه به خبرنگار ایرناگفت: ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، برنامه و مراسم فرهنگی، ورزشی و مذهبی به صورت حضوری در استان تداوم دارد که انتظار داریم در این زمینه همکاری و همراهی لازم باشد.
عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه مراسم‌ها و تجمع‌ها باید به صورت مجازی برگزار شود، افزود: امیدواریم همه بخش‌ها مثل گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند تا شاهد موج جدیدی از شیوع کرونا در استان فارس نباشیم.
وی ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در فصل زمستان، وضعیت اقتصادی و شرایطی که در آن قرار داریم، اگر موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در استان داشته باشیم نگران کننده و شکننده می‌شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه سفر به این استان ممنوع است، گفت: درست است که شهرستان‌های فارس در وضعیت زرد و آبی قرار دارند اما ورود افراد به استان از استان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، ممنوع است و با خودروهای متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.
قاسم پور بیان کرد: همچنین انتظار داریم که مردم استان نیز به استان‌های همجوار سفر نکنند.
وی ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه در مراکز شهرستان ها همچنان برقرار است و با خودروهای متخلف برخورد می شود.
وی افزود: فرمانداران، بخشداران و مراکز بهداشت و درمان باید بازرسی‌ها و نظارت‌های خود را به صورت جدی‌تر دنبال کنند و اجازه ندهند هیچ نوع مراسم و برنامه‌ای به صورت حضوری در شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار شود.

ایرنا

نظرات بینندگان