arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

آتش‌سوزی جنگل اشکته‌چال رامسر مهار شد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: آتش‌سوزی جنگل اشکته‌چال رامسر که شامگاه جمعه در این منطقه آغاز شده بود، بامداد امروز له طور کامل مهار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: آتش‌سوزی جنگل اشکته‌چال رامسر که شامگاه جمعه در این منطقه آغاز شده بود، بامداد امروز له طور کامل مهار شد.

حمیدرضا رحیمیان  افزود:‌ در جریان این آتش‌سوزی حدود پنج هکتار از عرصه جنگلی این منطقه به صورت نواری در آتش سوخت.

به گفته او این آتش سوزی به صورت سطحی بود و لاشه برگ‌ها و درخت‌هایی را که در سطح زمین افتاده بودند را سوزاند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر خاطر اعلام کرد: بررسی های اولیه کارشناسان نشان می‌دهد که خوشبختانه این آتش‌سوزی به درختان زنده و ایستاده آسیب جدی وارد نکرد.

رحیمیان گفت : برای اطفای حریق این آتش سوزی علاوه بر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرهای عباس آباد و تنکابن ، نیروهای مردمی، دهیاران بخش دالخانی و نیروهای جمعیت هلال‌احمر حضور داشتند.

وی افزود :‌ به منظور کنترل منطقه و جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آتش ، تعدادی از نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر که شب گذشته در منطقه آتش سوزی رامسر حضور داشت به ایرنا گفت که برای اطفای این آتش سوزی حدود ۲۰۰ نفر حضور داشتند.

بر اساس گزارش رسمی ۹ فقره آتش سوزی طی دو روز گذشته در جنگل های رامسر رخ داد که مساحتی حدود چهار تا پنج هکتار از عرصه های جنگلی در آتش سوخته است.

همچنین اظهارات مسئولان منابع طبیعی حاکی از دخالت عوامل انسانی در آتش سوزی های رامسر است و از مسافران و مردم منطقه خواسته شده در صورت برافروختن آتش در جنگل های منطقه حتما نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند چرا که با توجه بر وجود برگ های پائیزی و خشک بودن سطح زمین و وزش باد ، امکان شعله ور شدن آتش وجود دارد.

شهرستان رامسر در غربی ترین نقطه از استان مازندران دارای ۸۰ هکتار جنگل و مرتع است .

ایرنا

نظرات بینندگان