arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

اسکار به جای ۱۰ فیلم، امسال ۱۵ فیلم خارجی را انتخاب می‌کند / شانس «خورشید» مجید مجیدی افزایش یافت

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (اسکار) تغییراتی را در بخش انتخاب فهرست اولیه بهترین فیلم خارجی داده است. براساس این تغییر به جای انتخاب ۱۰ فیلم، ۱۵ فیلم در این فهرست قرار می‌گیرد. از ایران فیلم "خورشید" ساخته مجید مجیدی برای شرکت در اسکار نامزد شده و به این ترتیب شانس این فیلم برای انتخاب توسط کمیته معرفی فیلم خارجی افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (اسکار) تغییراتی را در بخش انتخاب فهرست اولیه بهترین فیلم خارجی داده است. براساس این تغییر به جای انتخاب ۱۰ فیلم، ۱۵ فیلم در این فهرست قرار می‌گیرد.

از ایران فیلم "خورشید" ساخته مجید مجیدی برای شرکت در اسکار نامزد شده و به این ترتیب شانس این فیلم برای انتخاب توسط کمیته معرفی فیلم خارجی افزایش خواهد یافت.

همه گیری ویروس کووید۱۹، چالش‌های بسیاری در زمینه تماشای فیلم‌ها هم در مورد رای دادن و هم اهدای جوایز ایجاد کرده است.

برای اطمینان ازرعایت کامل درستی روند انتخاب فیلم، کمیته مقدماتی فیلم‌های بلند خارجی از طریق رای گیری مخفی قصد دارد تا امسال به جای انتخاب ۱۰ فیلم از مجموعه فیلم‌های ارائه شده از کشورهای مختلف به این بخش، ۱۵ فیلم را در فهرست خود قرار دهد.

در سال‌های گذشته، رای‌گیری ابتدایی به صورت حضوری انجام می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا، این فرآیند بصورت مجازی برگزار می‌شود.

کمیته معرفی فیلم‌ خارجی این ۱۵ فیلم را تماشا خواهند کرد و با رای گیری مخفی ۵ نامزد نهایی را انتخاب خواهند کرد.

رأی گیری نهایی برای اسکار این بخش فقط به اعضای فعال و دایمی آکادمی که هر پنج فیلم را تماشا کرده اند محدود خواهد شد.

مدعیان کسب اسکار بهترین فیلم خارجی امسال فراوان هستند، از فیلم دانمارکی "یک دور دیگر" گرفته تا فیلم فرانسوی "دو نفر از ما" و فیلم مکزیکی "من دیگر اینجا نیستم".

سینمای ایران پیش از این موفق شده تا دو بار اسکار بهترین فیلم خارجی را به خاطر فیلم های "جدایی نادر از سیمین" و "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی دریافت کند.

امسال انتخاب فیلم خورشید به عنوان نماینده ایران با واکنش‌های متضاد هنرمندان رو به رو بود. آقای مجیدی از کارگردانان نزدیک به حکومت ایران و بسیاری اعتقاد دارند فیلم‌های شایسته‌تر به دلیل نداشتن این رابطه از چرخه خارج شده است.

درمرحله دوم انتخاب اسکار بهترین فیلم بلند بین المللی پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

برندگان نهایی اسکار طی مراسمی در ۲۵ آوریل ( ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) معرفی خواهند شد.

نظرات بینندگان