arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۹

۹ نفر از عاملان به کارگیری کودکان کار در مشهد بازداشت شدند

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: ۹ نفر از عاملان به‌کارگیری کودکان کار در این شهر طی ۲ مرحله عملیات مربوط به ساماندهی این دسته از کودکان، بازداشت شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: ۹ نفر از عاملان به‌کارگیری کودکان کار در این شهر طی ۲ مرحله عملیات مربوط به ساماندهی این دسته از کودکان، بازداشت شدند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، نیره عابدین زاده با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح سایبان مهر و ساماندهی کودکان کار با محوریت دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه پنج مشهد افزود: این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف و با هدف حمایت از کودکان کار درحال اجراست.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح، ۴۰ کودک کار شناسایی شدند، هفت مکان مهر و موم شد و پنج نفر نیز بازداشت شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح با بازدید از مراکز مختلف ۱۰ کودک شناسایی، هشت انبار مهر و موم و چهار نفر نیز بازداشت شدند.
عابدین زاده افزود: با توجه به آیین نامه ساماندهی کودکان کار و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تعدادی از افراد به دلیل بهره کشی اقتصادی از کار کودکان بازداشت شده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در بازرسی از مراکز و انبار‌های ضایعات مشاهده شد این کودکان در شرایط غیر بهداشتی و نامناسب مشغول انجام کار‌های فوق‌العاده سخت هستند و متاسفانه در یکی از این انبار‌ها با تجمیع ضایعات خطرناک پزشکی و پسماند‌های عفونی بیمارستانی نیز مواجه شدیم که درخصوص متصدیان به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام جرم شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: نحوه نگهداری و خروج این ضایعات از بیمارستان نیز پیگیری و حتی با ترک فعل مدیران برخورد خواهد شد.

پارسال تا پایان بهمن ماه ۴۰۰ کودک کار از خیابان‌های مشهد جمع‌آوری شدند، اما از آن موقع تا آبان ماه امسال این اقدام به خاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا متوقف شده بود.

کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد افزون بر ۱.۵ میلیون نفر جمعیت ساکن در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی دارد.

نظرات بینندگان