arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۹

برپایی چادر در سواحل بندرعباس ممنوع شد

فرماندار شهرستان بندرعباس از عدم اجازه به مسافران و گردشگران برای برپایی چادر در سواحل این شهر خبر داد و گفت: عرضه قلیان در سواحل بندرعباس ممنوع است و از طریق تیم‌های نظارتی این مسئله رصد و کنترل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان بندرعباس از عدم اجازه به مسافران و گردشگران برای برپایی چادر در سواحل این شهر خبر داد و گفت: عرضه قلیان در سواحل بندرعباس ممنوع است و از طریق تیم‌های نظارتی این مسئله رصد و کنترل خواهد شد.

عزیزالله کناری‌ در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد ورود موج مسافر به استان هرمزگان و خصوصا شهر بندرعباس بودیم.

وی افزود: ما در سواحل هیچ‌گونه خدمات‌دهی به مسافران ارائه نخواهیم کرد، اما به صورت قانونی نمی‌توان از ورود مسافران جلوگیری کرد.

فرماندار بندرعباس گفت: طبق رنگبندی شهرها و تغییر وضعیت بندرعباس از رنگ زرد به آبی با توجه به قوانین ستاد مدیریت ویروس کرونا تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ خواهد شد.

وی بیان کرد: در وضعیت کم‌خطر آبی ترددها برداشته شده است اما ما در شهر بندرعباس یک سری محدودیت‌های نانوشته‌ای را اعمال خواهیم کرد و خدمات دهی به مسافران انجام نمی‌شود.

فرماندار بندرعباس گفت: با توجه به تاکید و دستور استاندار هرمزگان قطعا جلوی تجمعات در سواحل گرفته خواهد شد و تاکید ما بر این است جلوی اسکان و زدن چادر و دورهمی‌های بدون رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی در سواحلی که گردشگران حضور دارند گرفته شود.

کناری بیان کرد: در تفرجگاه‌ها، سواحل و مکان‌های تفریحی خدمات به مسافران ارائه نمی‌شود، همچنین راه ورود به ساحل سورو بسته شده و مدیریت این ساحل را مردم همان محله به عنوان پلیس افتخاری واگذار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ورود به ساحل سورو با ماشین‌های شخصی و گردشگری در سورو تا بعد از تعطیلات عید ممنوع شده است.

کناری با اشاره به اینکه عرضه قلیان همچنان در سواحل ممنوع است، گفت: تیم‌هایی جهت برخورد با این موضوع تشکیل شده و به شهرداری نیز تاکید شده از عرضه قلیان جلوگیری کنند.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: قطعا اگر که مسافران در شرایط فعلی به هرمزگان سفر نمی‌کردند، در شکستن زنجیره کرونا به ما کمک بیشتری می‌کرد چون احتمال آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا و انتشار این آلودگی در سطح شهر و یا بلعکس ابتلای فرد در این شهر به ویروس وجود دارد، در هردو حالت سفرها موجب افزایش ویروس خواهد شد.

کناری عنوان کرد: از تمام مسافران خواهش می‌کنیم، حتما از ماسک استفاده کنند، در تجمعات شرکت نکنند و بهداشت شخصی را رعایت و حتما به‌جای چادر زدن در سواحل از هتل‌ها استفاده کنند به این دلیل که از برپایی چادر و کمپینگ در سواحل جلوگیری خواهد شد.

وی خاطر‌‌نشان‌ کرد: هرچند ضدعفونی‌ اماکن تفریحی و عمومی، سرویس‌های بهداشتی در حال انجام است، اما مسافرانی که در حال حاضر در هرمزگان حضور دارند جهت اطمینان بیشتر و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود از هم‌وطنان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال بازگشت موج بعدی این ویروس، فعلا از مسافرتی به استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس خودداری کرده و برای کمک به مدافعان سلامت در شهرهای خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بمانند تا سریعتر این ویروس از بین رفته و زندگی عمومی به حالت عادی برگردد و سپس با خیالی آسوده هرمزگان یا افتخار میزبان هموطنان گرامی خواهد بود.

نظرات بینندگان