arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

رویترز: ترامپ قصد ندارد خودش را عفو کند

یک منبع آگاه به رویترز گفت دونالد ترامپ قصد ندارد خودش را عفو کند. این منبع آگاه گفته ترامپ در دو روز آخر حضور خود در منصب ریاست جمهوری ایالات متحده قصد دارد ۱۰۰ نفر را عفو کند اما هیچ قصدی برای عفو خودش ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع آگاه به رویترز گفت دونالد ترامپ قصد ندارد خودش را عفو کند.

به گزارش شفقنا، این منبع آگاه گفته ترامپ در دو روز آخر حضور خود در منصب ریاست جمهوری ایالات متحده قصد دارد ۱۰۰ نفر را عفو کند اما هیچ قصدی برای عفو خودش ندارد.

پیشتر اعلام شده بود که ترامپ قصد دارد خودش را عفو کند تا پس از پایان دوران ریاست جمهوری در موضوعات مختلف مدنی، سیاسی و اقتصادی به دادگاه کشانده نشود. او در یک اقدام جنجالی، مشاور سابق امنیت ملی خود را که به پلیس فدرال دروغ گفته بود عفو کرد. وی همچنین فرمان عفو ۴ نفر از قاتلان مردم عراق را نیز صادر کرده بود.

این مشاور کاخ سفید افزود: ترامپ ابتدا قصد داشت روی موضوع عفو خودش فکر کند اما با صحبت با مشاورانش به این نتیجه رسید که اگر خودش را عفو کند، افکار عمومی به این نتیجه خواهد رسید که او حتماً گناهی مرتکب شده است. برخی دیگر در آمریکا فرمان ترامپ برای عفو خودش را خلاف قانونی اساسی می‌دانند چرا که یک نفر نمی‌تواند قاضی پرونده خودش باشد. برخی دیگر معتقدند این کار قانونی است چرا که بنیانگذاران آمریکا در قرن ۱۸ در مورد آن بحث کرده‌اند.

این منبع آگاه همچنین گفته دونالد ترامپ قصد ندارد برای اعضای خانواده خود نیز فرمان عفو صادر کند.

گفتنی است ترامپ روز چهارشنبه باید کاخ سفید را ترک کند. جو بایدن در این روز سوگند ریاست جمهوری ادا می‌کند.

نظرات بینندگان