arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

آکسیوس: ترامپ فردا ۱۰۰ دستور عفو و تخفیف مجازات صادر می‌کند / این دستورها شامل افراد مرتبط با او نیز خواهد شد

برخی منابع آگاه آمریکایی خبر داده‌اند که رئیس‌جمهور فعلی این کشور قصد دارد روز سه‌شنبه، ۱۰۰ دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی منابع آگاه به پایگاه خبری «آکسیوس» گفته‌اند «دونالد ترامپ» که تنها دو روز از پایان دوران ریاست‌جمهوری وی باقی مانده، قصد دارد ۱۰۰ دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کند.

آکسیوس به نقل از این منابع آگاه نوشته، این دستور‌ات که قرار است قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید صادر شوند، شامل حال پرونده‌های عدالت کیفری و افراد مرتبط با وی خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در وبگاه خود از این اقدام ترامپ در روز سه‌شنبه خبر داده بود.

ترامپ در ماه دسامبر ۲۰۲۰، حکم عفو ۲۶ نفر را از جمله برای «راجر استون» مشاور پیشین خود، «پائول منفورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ و «چارلز کوشنر» پدر دامادش «جرد کوشنر»، صادر کرد.

ترامپ همچنین پیشتر چهار تن از عناصر شرکت «بلک واتر» که به قتل ۱۴ غیرنظامی در عراق محکوم شده بودند را عفو کرد.

اخیراً هم «جیکوب آنتونی چَنسلی» یکی از عوامل حمله به کنگره آمریکا خواستار بهره‌مندی از عفو شده است.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشته است که پس از روز انتخابات در سوم نوامبر (۱۳ آبان) ترامپ بارها به مشاوران خود گفته که وی درصدد صدور فرمان بخشش خود است و به دنبال بررسی تاثیرات قانونی و سیاسی این اقدام خود بوده است، اقدامی که یکی از فوق‌العاده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اقدامی خواهد بود که یک رئیس جمهور آمریکا در تاریخ این کشور از قدرت خود برای آن استفاده می‌کند.

تاکنون هیچکدام از رؤسای جمهور آمریکا فرمان عفو خود را صادر نکرده بنابراین مشروعیت این اقدام در سیستم قضایی آمریکا تا کنون سنجیده نشده است و کارشناسان امور حقوقی درباره این موضوع که آیا سیستم قضایی آمریکا این بخشش را برسمیت خواهد شناخت، اختلاف دارند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان