arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

مصوبه کمیسیون آموزش مجلس: وزارت ارتباطات تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم را تامین کند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت که این کمیسیون تصویب کرد که وزارت ارتباطات تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی را تامین کند. البته نظارت محتوایی در این قانون بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی کشور تعیین شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت که این کمیسیون تصویب کرد که وزارت ارتباطات تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی را تامین کند.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: در جلسه امروز جزییات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس بررسی شد: با توجه به اینکه تاکید کمیسیون بر استفاده دانش آموزان از سیم‌کارت‌های دانش آموزی کنترل شده است باید آسیب‌های این حوزه را به حداقل رساند.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه کمیسیون، وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها با استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند «ج» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ شد؛ البته نظارت محتوایی در این قانون بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی کشور تعیین شده است.

فلاحی در پایان گفت که در این جلسه طرح اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درباره تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور) نیز مورد بحث قرار گرفت و بررسی بیشتر آن به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

نظرات بینندگان