arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

مصوبه کمیسیون تلفیق: وام ازدواج ۷۰ میلیونی می‎شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در این جلسه در قالب تبصره ۱۶ لایحه بودجه وام ازدواج در سال آینده ۷۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۱۰ ساله خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 از مصوبه این کمیسیون برای 70 میلیون تومانی شدن وام ازدواج در سال آینده خبر داد.

حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در این جلسه در قالب تبصره 16 لایحه بودجه وام ازدواج در سال آینده 70 میلیون تومان و بازپرداخت آن 10 ساله خواهد شد.

وی افزود: طبق مصوبه اعضای کمیسیون زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها از یک فروردین 97 به بعد باشد مشمول دریافت وام ازدواج 70 میلیونی می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: همچنین براساس این مصوبه زوج‌هایی که در آقایان سن‌شان کمتر از 25 سال و در خانم‌ها سن‌شان کمتر از 23 سال باشد می‌توانند از وام 100 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله بهر‌ه‌مند شوند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ علاوه براین براساس مصوبه اعضای کمیسیون بنا شد به 900 هزار شغل از طریق بانک‌های عامل وام پرداخت شود و 20 هزار میلیارد تومان برای این منظور اعتبار در نظر گرفته شد که سهم کمیته امداد از این تسهیلات 10 هزار میلیارد تومان، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت، بسیج سازندگی برای اشتغال در مناطق محروم هر سه مورد 3 هزار میلیارد تومان و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران 10 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون با مصوبه خود 500 میلیارد تومان اعتبار به ستاد دیه تخصیص دادند تا با اولویت زندانیان زن و زندانیان مهریه این اعتبارات را هزینه کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400کرد: همچنین اعضای کمیسیون با مصوبه خود 500 هزار میلیارد تومان هم برای پشتیبانی از فرزندآوری تخصیص دادند به این ترتیب که به هر فردی که فاقد مسکن است و صاحب سومین فرزند خود در سال 99 شده و یا در سال 1400 خواهد شد از وام 100 میلیونی با پرداخت 20 ساله برخوردار خواهد شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا 4 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات با پرداخت 10 ساله به منظور پرداخت ودیعه مسکن 100 میلیونی و و ام ازدواج 70 میلیونی و وام 20 میلیونی برای امور ضروری برای هریک از کارکنان و بازنشستگان ناجا، ارتش و سپاه و وزارت دفاع تخصیص یابد.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه دیگر کمیسیون بنا شد تا 4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت و خرید مسکن برای هر فرد با نرخ سود 9 درصد برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح تخصیص یافت و هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت تسهیلات برای بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و زوج‌های نابارور در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون در مصوبه دیگری هزار میلیارد تومان به منظور توانمندسازی، پرداخت تسهیلات و خرید انشعابات، توسعه تأسیسات خانگی و کارگشایی امور کسب و کار و خرد روستایی و همچنین صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی با پیشنهاد به معاونت توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار معاون اول رئیس جمهور در نظر گرفتند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این موارد همگی با 84درصد آرای حاضران در جلسه به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

نظرات بینندگان