arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ هزار تومان کاهش یافت

اصغری، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن تخم مرغ، قیمت هر شانه تخم‌مرغ با افت ۳۰ هزار تومانی به ۳۶ هزار تومان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران؛ هدایت اله اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن از کاهش قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به حجم گسترده توزیع تخم مرغ پیش‌بینی می‌شود که تا پایان هفته بازار تخم مرغ به تعادل برسد.

او افزود: گرچه سازمان حمایت قیمت تخم مرغ بسته بندی را اعلام نکرده، اما قیمت هر بسته تخم‌مرغ ۳۰ تایی، ۳۶ هزار تومان اعلام‌ می‌شود.

عرضه روزانه تخم مرغ به ۳۵۰ تن رسید

اصغری از توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن تخم مرغ در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش توزیع، قیمت تخم مرغ در بازار افت محسوسی داشته به طوری که هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ، ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ از دیدگاه اتحادیه ۱۵ هزار و ۷۳۳ تومان درب مرغداری است که با احتساب سود مغازه دار هر شانه تخم مرغ با نرخ ۳۴ تا ۳۶ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

او با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دامی کماکان با مشکل روبه‌روست، گفت: معاونت امور دام باید همکاری بیشتری داشته باشد چرا که در شرایط فعلی توزیع نهاده مطلوب نیست.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در پایان با انتقاد از نبود آمار و اطلاعات دقیق توزیع نهاده‌های دامی تصریح کرد: با توجه به آنکه نرخ مصوب بر مبنای توزیع ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی اعلام شده است، اما مرغدار اذعان می‌کند که تمامی نهاده را نگرفته است که با این وجود قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع نهاده باید صورت گیرد که متاسفانه معاونت امور دام سطح دسترسی در اختیار ما نداده است.

نظرات بینندگان