arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

پیام دیرهنگام ملانیا ترامپ: خشونت چاره‌ساز نیست

ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام خداحافظی با کاخ سفید و در واکنشی دیرهنگام به حمله دو هفته پیش هواداران همسرش به کنگره، گفت: خشونت هرگز چاره کار نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی نزدیک به دو هفته بعد از حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره و نیز بعد از مشاهده چهار سال خشونت در داخل و خارج از آمریکا که عامل ایجاد بسیاری از آنها دولت ترامپ بوده است، تاکید کرد که خشونت نمی تواند کارساز و موثر باشد.

بانوی اول آمریکا در این پیام شش دقیقه ای که به صورت ویدئویی ضبط شده بود، در حالی که به خانواده نظامیان و کارکنان بخش بهداشت و درمان ادای احترام می کرد، به طور گذرا به همسرش اشاره ای کرد و گفت: چهار سال گذشته فراموش نشدنی بوده است.

وی افزود: همانطور که من و دونالد به دورانمان در کاخ سفید پایان می دهیم، به همه کسانی که در قلبم به آنها جا داده ام و داستان های باورنکردنی شان از عشق، میهن پرستی و اراده محکم می اندیشم.

ملانیا گفت: در هر کاری اشتیاق داشته باشید، اما همواره به یاد داشته باشید که خشونت هرگز چاره ساز نیست و هیچ گاه توجیه پذیر نخواهد بود.

وی افزود: زمانی که به کاخ سفید آمدم، مسئولیتی را که همواره به عنوان یک مادر برای ترغیب، قدرت بخشیدن و آموزش ارزش های مهربانی احساس کرده ام، بازتاب دادم.

ملانیا در پیام خود همچنین تاکید کرد: تعهد به این ملت متعلق به همه ماست که از صداقت و ارزش ها غافل نمی شویم، از هر فرصتی برای نشان دادن توجه به دیگران استفاده می کنیم و عادت های خوب را در زندگی روزمره مان به وجود می آوریم.   

براساس این گزارش، ترامپ در ترک قدرت سرسختی نشان داده و از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به واسطه طرح ادعای تقلب در انتخابات خودداری کرده است. وی همچنین به جو بایدن جانشین خود پیروزی در انتخابات را تبریک نگفته است.

ترامپ و ملانیا همچنین از بایدن و همسرش برای مراسم سنتی نوشیدن چای در دفتر رئیس جمهوری آمریکا دعوت نکرده اند و قصد دارند در مراسم تحلیف بایدن که روز چهارشنبه برگزار می شود، شرکت نکنند.

از زمان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، وی تا حد زیادی از انظار عمومی پنهان مانده است. این حمله که روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) به وقوع پیوست، زمینه دومین استیضاح تاریخی ترامپ را فراهم کرده است.

نظرات بینندگان