arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

رهبر جمهوری‌خواهان سنا: حمله ششم ژانویه به تشویق ترامپ بود

میچ مکانل رهبر جمهوری خواهان سنا گفته است حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا به تشویق آقای ترامپ انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میچ مکانل رهبر جمهوری خواهان سنا گفته است حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا به تشویق آقای ترامپ انجام شد.

مکانل که از روز ۲۰ ژانویه رهبری اکثریت سنا را واگذار خواهد کرد در سخنانی در صحن مجلس سنا گفت: "دروغ به خورد اوباش داده شده بود."

او افزود: "رئیس جمهور و سایر افراد قدرتمند آنها را تحریک کردند، و سعی کردند با ارعاب و خشونت مانع اجرای فرآیندهای مشخصی (فرآیند تایید انتخابات) در قوه اول دولت فدرال شوند، فرآیندی که برایشان ناخوشایند بود."

چاک شومر رهبر دمکرات ها در سنا هم روز سه شنبه دونالد ترامپ را "تهدیدی برای نظم قانون اساسی، چه در قدرت باشد چه نباشد" توصیف کرد.

شومر گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا در جریان محاکمه استیضاح در سنا گناهکار شناخته شود، برای محروم کردن او از شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری رای‌گیری خواهد شد.

مکانل تاکنون نگفته در جریان محاکمه استیضاح در سنا چگونه رای خواهد داد.

ترامپ که جمهوری خواه است اکنون در سنا با محاکمه روبروست و اگر محکوم شود ممکن است برای همیشه از امکان شرکت در انتخابات محروم شود.

مجلس نمایندگان بار پیش روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ آقای ترامپ را با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی علیه کنگره استیضاح کرده بود. آقای ترامپ متهم بود به اوکراین فشار آورده درباره رقیب سیاسی او جو بایدن تحقیق کند. با این حال مجلس سنا دو هفته بعد به تبرئه او رای داد.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان