arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مدیر روابط عمومی سازمان بورس:

انتصاب جانشین رییس سازمان بورس تا ۲ هفته آینده

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در قانون مربوط به بازار سرمایه فرآیندی به نام پذیرش یا عدم پذیرش استعفا وجود ندارد و شورای عالی بورس باید ظرف دو هفته یا ۱۵ روز جانشین رییس سازمان بورس را انتخاب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «سیاوش وکیلی»، با اشاره به ادعای عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مورد پذیرش استعفای رییس سازمان بورس اعلام کرد: فرآیندی به نام پذیرش یا عدم پذیرش استعفا وجود ندارد و فرآیند مربوط به بازار سرمایه براساس مسایلی است که قانون تنظیم کرده است.

وکیلی خاطرنشان کرد: زمانی که در یک شرکت، مدیرعامل استعفا می دهد باید بررسی شود که استعفای وی مورد پذیرش قرار می‌گیرد یا خیر، اما در فرآیند بازار سرمایه چیزی به اسم پذیرش استعفا وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس خاطرنشان کرد: فرآیند به این گونه است که زمانی که رییس سازمان بورس به دلیل استعفا یا فوت به کنار می رود، شورای عالی بورس ظرف دو هفته یا ۱۵ روز باید جانشین وی را انتخاب کند.

وی درباره گمانی زنی‌های مربوط به انتخاب جانشین رییس سازمان بورس اعلام کرد: تا کنون به هیچ عنوان جانشینی برای رییس سازمان بورس مشخص نشده است و هیچ یک از زمزمه هایی که تاکنون مطرح شده است صحت ندارد.

به گزارش ایرنا،   «حسن قالیباف اصل»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز (سه‌شنبه) استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرد.

وی در استعفانامه خود دلیل کناره‌گیری از هیات مدیره و ریاست سازمان بورس را فراهم نشدن شرایط لازم و اعلامی برای حمایت از صنایع، بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران اعلام کرده است.  

نظرات بینندگان