arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

رویترز: قطر قول داده رویکرد شبکه الجزیره در قبال مصر را تغییر دهد

یک روز پس از آنکه مصر و قطر روابط را از سر گرفتند، دو منبع وابسته به دستگاه اطلاعاتی قاهره خبر دادند که دوحه تعهد داده رویکرد رسانه‌ای شبکه الجزیره در قبال مصر را تغییر دهد و در امور این کشور مداخله نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه مصر چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد، این کشور روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفته است.

در همین ارتباط دو منبع از دستگاه اطلاعات مصر به خبرگزاری «رویترز» گفتند، یک مقام مسؤول در وزارت خارجه قطر طی نشست مقامات دو کشور در شنبه گذشته، به مصر قول عدم مداخله در امور داخلی‌اش را داده و هم‌چنین تعهد کرده که رویکرد شبکه «الجزیره» و دیگر رسانه‌های دولتی قطر در قبال قاهره تغییر کند.

این دو منبع افزودند، دوحه و قاهره بر سر همکاری اقتصادی و برگزاری نشست‌هایی درباره مسایل مربوط لیبی و گروه اخوان‌المسلمین به توافق رسیده‌اند.

سعودی، امارات، بحرین و مصر در سال ۲۰۱۷ به اتهام حمایت دوحه از تروریسم و مسائل دیگری روابط خود را قطع و این کشور را تحریم کردند تا اینکه در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در «العلا» در عربستان سعودی به این اختلافات پایان داده شد.

آنها در سال ۲۰۱۷ سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

اخیرا، پس از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، رئیس سازمان هوایی مصر اعلام کرد که ممنوعیت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی این کشور رسما برداشته شده است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان