arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

روزنامه آمریکایی و انتشار عکسهای رسوایی تازه در افغانستان+تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه لس آنجلس تایمز در تیتر اول گزارش خود با چاپ تصاویر جدیدی از سربازان امریکایی در حالیکه تکه‌هایی از اجساد قربانیان بمبارانهای افغانستان را در دست گرفته‌اند می نویسد یک سرباز امریکائی این تصاویر را دراختیار این نشریه قرارداده تا توجهات جهانی را نسبت به خطرات جنگ در افغانستان گوشزد کند. این تصاویر در زمانهای مختلف در منطقه زابل گرفته شده و توسط یکی از سربازان لشکر 82 هوانیروز در اختیار لس آنجلس تایمز قرارگرفته است.

  ارتش امریکا اعلام کرده که درحال بررسی این موضوع می باشد.

 

 

سفارت امریکا در کابل انتشار این تصاویر را محکوم کرد. بنابرگزارش لس آنجلس تایمز، این اولین باری نیست که سربازان امریکائی با اجساد کشته‌شدگان در جنگ افغانستان عکسهای نمایشی و یادگاری گرفته‌اند.

در یکی از این تصاویر دو سرباز امریکائی درحالیکه دست قطع شده یک مرد را با انگشت وسط نگه داشته‌اند‌ آن را برروی صورت یک جنازه می‌چرخانند.

 

 

یک سخنگوی ارتش امریکا گفته است، این رفتارها با معیارهای ارتش ما مطابقت ندارد و عاملان آن تحت پیگرد قرارمی گیرند.

این تصاویر درحالی منتشر شده که مخالفت با سیاستهای جنگی امریکا روز به روز گسترده‌تر می شود.

روزنامه نیویورک تایمز مینویسد، سیاستهای جنگی به عنوان یک موضوع در مبارزات انتخاباتی امریکا نیز مورد توجه قرارگرفته است.

میت رامنی کاندید جمهوریخواهان با انتقاد از سیاستهای اوباما میگوید، تعیین زمان برای خروج از افغانستان بهانه خوبی بدست طالبان برای تشدید عملیات نظامی داده است.

رامنی با انتقاد از وزیر دفاع امریکا او را فردی ساده اندیش خوانده چرا که لئون پانتا گفته است امریکا قصددارد سال آینده بخش عمده‌ای از امورامنیتی را بدست نیروهای افغان بسپارد. نیویورک تایمز می‌افزاید، به رغم این انتقادها میت رامنی از کاهش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان بعد از انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده است.

این گزارش می‌افزاید، از آنجائیکه بنظرمیرسد میت رامنی کاندید اصلی جمهوریخواهان در مبارزات انتخاباتی خواهدبود قطعاً موضع گیریهای وی در رابطه با جنگ از این پس زیر ذره‌بین خواهدرفت. برخی از تحلیلگران می گویند، میت رامنی دلائلی دارد که کمتر به مسائل جنگ در افغانستان بپردازد چرا که این جنگ ازکمترین حمایت رأی‌دهندگان برخوردار است و لذا هیچ یک از کاندیداها نمی خواهند که مسئول این نابسامانی در جنگ شناخته شوند.

با این حال میت رامنی می گوید خروج نیروهای نظامی از افغانستان باید تحت شرایط خاصی انجام گیرد و از جمله اینکه با نظر فرماندهان نظامی باشد. درخبر دیگری آمده است که سازمان نظامی ناتو به رغم هزینه‌های مالی سنگین همچنان از افغانستان حمایت خواهدکرد.

اندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو روز چهارشنبه با هشدار به کسانی که قصد ضعیف نمودن دولت افغانستان را دارند گفت، با خروج نیروهای ناتو، یک نیروی قدرتمند افغان جای آنرا خواهد گرفت.

راسموسن در بروکسل به اعضای ناتو گفت، نیروهای امنیتی افغان از نظر مالی و سیاسی در وضعیت خوبی قراردارند. بنابراین خبر، مقامات ارشد نظامی ناتو برای نهایی کردن طرحهای خروج نیروهای نظامی از افغانستان و نیز چگونگی پرداخت هزینه‌های نیروهای امنیتی افغان در نشستی در بروکسل زمینه را برای اجلاس سران ناتو در شیکاگو فراهم می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک کارگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
3
11
---- عبرت بگیرند اهالی فرقه حجتیه و جریان انحرافی که در سر سودای واژگونی نظام را می پرورانند .
---- قابل توجه دنیاپرستانی که حاضرند بخاطر نفس کثیفشان وطن را به بیگانه بسپارند تا کاباره و دانسینگ داشته باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
فرقه حجتیه و جریان انحرافی را خوب آمدی که در این 7 سال هرچه میکشیم نیمی از آن از دست این نابخردان است.
نظرات بینندگان