arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

حمایت آمریکا از معترضان روسی: هرگونه اقدام علیه این افراد را محکوم می‌کنیم

همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در روسیه، «ربکا راس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه گفت:«گزارش تظاهرات در ۳۸ شهر روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره گر هستیم.» وی در ادامه گفت که آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. هواداران «آلکسی ناوالنی»، منتقد دولت این کشور بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در روسیه در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران، سفارت آمریکا در مسکو از پایش کامل اوضاع و حمایت از معترضان به دولت روسیه خبر داد.

«ربکا راس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه در این زمینه گفت:«گزارش تظاهرات در ۳۸ شهر روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره گر هستیم.»

وی در ادامه گفت که آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. هواداران «آلکسی ناوالنی»، منتقد دولت این کشور بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.

ناوالنی روسیه روز ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیو و» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

نظرات بینندگان