arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / فقط دو میلیون واکسن خارجی می خریم؟ / یارانه دو برابر می شود / سیلی نماینده مجلس به صورت یک سرباز / طرح یک نماینده برای پیمانی شبیه ناتو در سطح «گروه مقاومت»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سیلی نماینده مجلس به صورت یک سرباز
به نوشته رسانه ها، عنابستانی، نماینده مجلس به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زده است. دشتی اردکانی ادامه داد: آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام. دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام. در ویدیویی که از این حادثه منتشر شد، سرباز ناجا ماجرا را توضیح داد. سخنگوی ناجا هم گفت: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد. سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس و رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم گفت: این هیئت ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر ، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

یارانه دو برابر می شود
حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ تبصره ۱۴ لایحه بودجه مصوبه خود درباره یارانه نقدی را اصلاح کردند و با مصوبه امروز اعضای کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال ۱۴۰۰ دو برابر خواهد شد. وی افزود: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق ۲۰ میلیون ایرانی یارانه خود را به میزان ۹۱ هزار تومان دریافت می‌کنند و ۲۳ میلیون نفر یارانه ۱۳۶ هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

ظریف: باید بتوانیم درباره بعضی موضوعات مثل نفت با امریکا مذاکره کنیم
ظریف وزیر امور خارجه گفت: ما باید تصویر نهایی روابط با امریکا را مشخص کنیم. به امریکا بگوییم ما در موضوع اسراییل با شما همکاری نخواهیم کرد و با شما اختلاف خواهیم داشت در موضوع سلطه‌گری با شما همراهی نخواهیم کرد، ما به شما اجازه نخواهیم داد که در مسائل داخلی ایران دخالت کنید اما مشکلی نداریم که در موضوع نفت با شما همکاری کنیم. مشکلی نداریم که امنیت خلیج فارس تامین شود ضمن اینکه معتقد هستیم حضور خارجی در خلیج فارس ناامنی ایجاد می‌کند و شما نباید اینجا باشید.

فقط دو میلیون واکسن خارجی می خریم؟

حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در وهله اول تولید واکسن داخلی در اولویت قرار دارد، گفت: سعی بر آن داریم تا قبل از موعد توزیع واکسن داخلی، تعدادی واکسن وارداتی مثلا در حدود 2میلیون دوز برای اقشار آسیب پذیر و کادر درمان، از خارج از کشور تهیه شود. او عنوان کرد: خرید از دو کشور چین و هند از سایر گرینه‌ها محتمل‌تر خواهد بود. این در حالی است که حسن روحانی رییس جمهور با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است. او افزود: سه واکسن داخلی برکت، رازی و پاستور سال آینده در دسترس خواهند بود.

فوت ۶۹ نفر دیگر
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۴ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.

لری کینگ در گذشت
لری کینگ شخصیت رسانه ای و مجری معروف آمریکایی که به انجام هزاران مصاحبه و گفت و گوی جنجالی در طول عمر رسانه ای خود با افراد سرشناس و مشهور معروف بود، در سن 87 سالگی و به دلیل ابتلا به کووید - ۱۹ درگذشت.

طرح یک نماینده برای پیمانی شبیه ناتو در سطح «گروه مقاومت»
طراح طرح پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت، گفت: این پیمان چیز نو یا عجیبی نیست. مثل همین پیمان در ناتو هم وجود دارد و این نوع طرح‌ها و پیمان‌ها در جهان متداول است و اتفاقا یک برآیند برد-برد برای همه اعضای این پیمان دارد.  ابوالفضل ابوترابی گفت: این طرح خودم است و خودم آن را پیشنهاد دادم. ایده اولیه آن نیز از اینجا آغاز شد که نباید گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و عرصه جهانی همچنان ادامه داشته باشد و متوقف نشود. این پیمان از پیمان‌های مشابه جهانی آن الگو برداری شده است و می‌توانیم از طریق این پیمان تجاوز‌ها و ترور‌های دشمنان را پاسخ بدهیم.

قالیباف: تهمت ناروا نزنید؛ ما اینقدر ناشی نیستیم
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس گفت: ببینید این روزها چه حرف هایی زده می شود. می گویند مجلس نرخ ارز تعیین کرده. تهمت ناروا به مجلس نزنید که ما نرخ ارز را تعیین کردیم. ما اینقدر ناشی و نادان به اقتصاد نیستیم. هیچ کس قادر نیست که نرح ارز را تعیین کند، نه مجلس و نه شما یعنی دولت. نرح ارز محصول سیاست های ماست در کف بازار.

نظرات بینندگان