arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

تهدید سناتور جمهوری‌خواه: استیضاح دوم ترامپ منجر به استیضاح‌ رؤسای جمهور سابق دموکرات می‌شود

سناتور ارشد جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها هشدار داد اگر استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور را پیش ببرند، در صورت اکثریت شدن جمهوری‌خواهان در دوره بعدی سنا، رؤسای جمهور سابق دموکرات نیز استیضاح خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جان کورنین» سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا درباره تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کورنین بامداد یکشنبه (به وقت تهران) مدعی شد که پیشبرد دومین استیضاح ترامپ می‌تواند منجر به استیضاح رؤسای جمهور سابق دموکرات در دوره بعدی مجلس سنا شود.

وی در صفحه توئیتر خود، اینگونه دموکرات‌ها و سناتور «چاک شومر» رهبر آنها را تهدید کرد: «اگر استیضاح و مجازات رؤسای جمهور سابق فکر خوبی است، پس چطور است زمانی که جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۲ به اکثریت رسیدند، رؤسای جمهور پیشین دموکرات نیز استیضاح شوند؟ درباره این فکر کنید و کاری که برای کشور بهترین است انجام دهید».

پیش از این، شومر خبر داده بود که دادگاه استیضاح ترامپ، روز دوشنبه، ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز خواهد شد.

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز شنبه از مجلس سنا خواست برای حفاظت از این کشور به استیضاح ترامپ رای دهند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان