arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

محسن هاشمی: سال ۱۳۶۳ دلواپسان وقت مترو را کالایی لوکس می‌دانستند / خطبه آیت الله هاشمی موجب شد پروژه مترو مجددا فعال شود / تحریم‌ها نه کاغذ پاره هستند و نه همه مسایل کشور و آب خوردن به آن‌ها وابسته است

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: کارگروه حقوقی بین شوراهای اسلامی شهرها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان تشکیل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: کارگروه حقوقی بین شوراهای اسلامی شهرها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در آغاز دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز گذشته به اتفاق نمایندگانی از شورای شهر برخی کلانشهرها، جلسه خوبی با سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اشکال این شورا به مصوبه مجلس در مورد قانون عوارض ارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراهای شهر در تعیین عوارض داشتیم.

وی افزود: پس از مذاکرات کارشناسی صورت گرفته، مقرر شد کارگروهی حقوقی بین شوراها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان جهت بررسی دقیقتر موضوع تشکیل شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: این کارگروه منجر به تقویت جایگاه قانونی شوراهای شهر، مردم نهادترین رکن قانونی در نظام جمهوری اسلامی شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز پنجم بهمن ماه، سالروز ایراد خطبه تاریخی مترو در نماز جمعه تهران در سال 1363 است، خطبه ای که موجب شد پروژه مترو که بعد از انقلاب، با مخالفت های دلواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می دانستند، متوقف شده بود، مجددا فعال شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج سختی شرایط جنگ و در حالیکه با راهبرد مقاومت و دستیابی به پیروزی برای رسیدن به صلحی پایدار ، با حکم امام خمینی فرمانده جنگ بودند، سازندگی را در اوج تحریم ها و فشارها نیز متوقف نکردند و پروژه مترو را بدون بودجه دولتی فعال کردند تا آینده تهران و سایر کلانشهرها، دچار بحران نشود.

وی عنوان کرد: امروز نیز پس از خروج ترامپ از کاخ سفید و شکست سناریوی فشار حداکثری بر ایران، ما در مسیر پیروزی و لغو تحریمها هستیم و نباید سازندگی و کار را متوقف و موکول به پایان تحریم ها کنیم.

هاشمی با بیان اینکه افراط و تفریط در مورد تحریم ها، یکی از مشکلات امروز کشور است، اظهار داشت: تحریم ها نه کاغذ پاره هستند و نه همه مسایل کشور و آب خوردن به آنها وابسته است، بلکه در عین تلاش برای پایان تحریم ها و تنش زدایی در روابط بین الملل، باید سازندگی و کار اولویت مسئولان کشور باشد.

وی افزود: همانگونه که پروژه مترو در دفاع مقدس و بدون امکانات و بودجه آغاز شد برای ساختن مترو و اتوبوس، کارخانه و امکانات داخلی موجود است و حلقه مفقوده هماهنگی بین دستگاهها و اراده مسئولان ارشد اجرایی برای برطرف کردن موانع است.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه از آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا برای اتوبوس ۴۵ روز می گذرد در حالی که قرار بود دو هفته ای آیین نامه اجرایی آن در اختیار قرار گیرد، از شهرداری تهران و معاون اجرایی اش خواست: هرکجا لجاجت وجود دارد شناسایی و به مردم معرفی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی و در ماه های پایانی دولت این هماهنگی بین دستگاه ها اتفاق افتد.

نظرات بینندگان