arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

شاخص کل بورس، امروز ۵ بهمن ۹۹

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۶ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۸۱۶ واحد کاهش به ۴۳۷ هزار و ۵۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۸۴۲ واحد افت به ۲۸۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۹۷۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۳۴۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه‌هزار و ۴۲۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۸۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۴۱۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۳۲۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۲۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۰۵ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۷۱۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۹۳ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نماد گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۸۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۷۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۴۲۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۴۵ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۹۵ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۷۱ واحد، تولدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۴۹ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۴۳ واحد و سرمایه گذاری دارو تامین (تپیکو) با ۱۸۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)،‌ بانک تجارت (وتجارت) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)‌ درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۹۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۴۹ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۲۹۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۷۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، ویتانا (غویتا) و ‌بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

 

نظرات بینندگان