arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

هاآرتص: گنبد آهنین اسرائیل در کشورهای عربی خلیج فارس مستقر می‌شود

هاآرتص گزارش داد که اسرائیل با استقرار سامانه گنبد آهنین در شماری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و خاورمیانه موافقت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که پیش بینی می شود ایالات متحده به زودی با موافقت اسرائیل باتری های موشک های رهگیر سامانه گنبد آهنین را در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای خاورمیانه و اروپا مستقر کند.

موافقت رژیم صهیونیستی با این اقدام به دنبال امضای توافق عادی سازی میان این رژیم و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (امارات و بحرین) در کنار قراردادهای تسلیحاتی بزرگ میان آمریکا با عربستان و امارات صورت می گیرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص افزود که سامانه دفاع موشکی وابسته به وزارت جنگ رژیم اسرائیل سه هفته قبل دومین باتری گنبد آهنین را تحویل وزارت دفاع آمریکا داد.

این سامانه از هفت باتری تشکیل شده است که توسط شرکت سامانه های دفاعی «رافائل» رژیم اسرائیل و با حمایت مالی آمریکا تولید می شود.

منابع صهیونیست گزارش دادند که آمریکایی‌ها سامانه گنبد آهنین را تحویل گرفته اند و ایالات متحده موافقت مسئولان ارشد اسرائیل برای استقرار این سامانه در پایگاه های نظامی آمریکا در شماری از کشورها از جمله در خاورمیانه و اروپا را به دست آورده است.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم تحویل این باتری ها اظهار داشت، من مطمئنم که این سامانه به ارتش آمریکا در دفاع از نیروهایش علیه تهدیدات بالستیکی و هوایی کمک خواهد کرد.

طبق گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، مسئولان صهیونیست از اعلام نام کشورهایی که قرار است سامانه گنبد آهنین در آنها مستقر شود خودداری کردند.

اما پشت درهای بسته و طبق آنچه که روزنامه هاآرتص به نقل از مقامات صهیونیست اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی موافقت ضمنی خود را برای سامانه این سامانه جهت دفاع از عناصر خود در برابر حملات ایران و نمایندگانش اعلام کرده است.

مسئولان صهیونیست گزارش دادند که علاوه بر کشورهای حوزه خلیج فارس انتظار می‌رود، از ترس آنکه نیروهای آمریکایی یا زیرساخت های استراتژیک ایالات متحده در کشورها در معرض تهدید روسیه قرار گیرد، نیروهایی در کشورهای اروپایی نیز مستقر شود.

در سپتامبر 2018 یک روزنامه سعودی گزارش داده بود که عربستان توافق خرید باتری گنبد آهنین از اسرائیل را با میانجیگری آمریکا امضا کرده است. اما وزارت دفاع عربستان درحالی که امضای چنین قراردادی را تکذیب کرد، انکار نکرد که سعودی ها درخواست خرید این سامانه را داده اند.

روزنامه اسرائیلی هآرتص در پایان به نقل از مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت که عربستان و چند کشور دیگر درخواست خرید سامانه گنبد آهنین برای مقابله با تهدیدات ناشی از ایران را داده‌‌اند.

نظرات بینندگان