arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

یک قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان البرز مشاهده شد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: در روزهای گذشته عکس و فیلم یک قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان البرز در کوه‌های اکبرآباد شهرستان البرز توسط دوستداران محیط‌زیست ثبت‌شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: در روزهای گذشته عکس و فیلم یک قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان البرز در کوه‌های اکبرآباد شهرستان البرز توسط دوستداران محیط‌زیست ثبت‌شده است.

مهدی طاهری با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی، اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از دوستداران محیط‌زیست موفق به ثبت عکس و فیلم یک قلاده پلنگ در کوه‌های اکبرآباد شهرستان البرز شده است.

وی افزود: نخستین بار این قلاده پلنگ است که در سال جاری به‌صورت مستقیم مشاهده‌شده درحالی‌که جای پای آن قبلاً دیده‌شده بود. خوشبختانه اکنون تعدادی از شکارچیان حیات‌وحش در استان قزوین به دوستداران حیات‌وحش تبدیل‌شده‌اند و بدون اینکه حقوق و مزایایی از محیط‌زیست دریافت کنند در جلوگیری از تخلفات نقش زیادی ایفا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اظهار کرد: دوستداران محیط‌زیست به‌محض مشاهده کوچک‌ترین مورد مشکوک موارد را تعقیب کرده و برای دستگیری متخلفان، به مأموران و کارشناسان محیط‌زیست اطلاع می‌دهند، امیدواریم با کاهش شکارچیان غیرمجاز و همکاری بیشتر دوستداران محیط‌زیست، منطقه‌ای با تنوع و گونه‌های بیشتر حیات‌وحش داشته باشیم و آن‌ها را برای نسل آینده حفظ کنیم.

نظرات بینندگان