arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

افزایش ۴۵ درصدی قیمت شکر طی یک ماه گذشته

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت شکر طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: قیمت عمده شکر برای بنکداری‌ها از ۸۰۰۰ تومان به ۱۱ هزار و۶۵۰ تومان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت شکر طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: قیمت عمده شکر برای بنکداری‌ها از ۸۰۰۰ تومان به ۱۱ هزار و۶۵۰ تومان رسیده است.

قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب گفت:قیمت مصوب شکر ۶۶۵۰ تومان است ولی همین شکر از ماه گذشته تاکنون ۴۵ درصد افزایش قیمت داشته است و قیمت عمده آن برای بنکداری ها از ۸۰۰۰ تومان به ۱۱ هزار و۶۵۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت این کالا امسال نسبت به سال گذشته بدون در نظر گرفتن کرایه حمل و نقل، هزینه‌های بارگیری و انبارداری ۷۵ درصد گران شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: شکر با قیمت مصوب تنها به دست افرادی که سهمیه دارند می رسد و به صورت قطره چکانی توزیع می شود.

وی در پایان  علت افزایش قیمت شکر را گرانفروشی دانست و گفت: بحث کمبود شکر مطرح نیست، زیرا اگر بار شکر کم باشد نباید شکر با قیمت آزاد در بازار به هرمیزانی که نیاز است وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی چندی پیش نیز با اعلام خبر افزایش قیمت شکر به ایسنا گفته بود که اگر قیمت گذاری شکر آزاد شده است قیمت مصوب معنایی ندارد ولی اگر شکر همچنان دارای قیمت مصوب است بایستی هرچه سریعتر جلوی گرانفروشی گرفته شود.

نظرات بینندگان