arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

فرمانده ناجا: خودروی نماینده مجلس مجوز تردد درخط ویژه را ندارد

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به ماجرای درگیری نماینده مجلس با مامور وظیفه شناس راهور ناجا گفت: قطعا از مامور وظیفه شناس حمایت می کنیم، همه در برابر قانون یکسانند و از مسئولان انتظار داریم که نسبت به قانون التزام و احترام داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به ماجرای درگیری نماینده مجلس با مامور وظیفه شناس راهور ناجا گفت: قطعا از مامور وظیفه شناس حمایت می کنیم، همه در برابر قانون یکسانند و از مسئولان انتظار داریم که نسبت به قانون التزام و احترام داشته باشند.

سردار حسین اشتری در حاشیه حضور در بنیاد تعاون ناجا در واکنش به پرونده درگیری نماینده مجلس با مامور وظیفه راهور اظهارکرد: بلافاصله پس از اینکه از این موضوع اطلاع پیدا کردیم، به سرعت دستورات لازم را برای معاونت حقوقی و بازرسی کل ناجا جهت بررسی موضوع و رسیدگی به آن صادر کردیم و امید است هر چه زودتر بررسی ها به نتیجه برسد.

وی افزود: حتما از مامور وظیفه شناس حمایت خواهیم کرد. نیروهای پلیس به صورت شبانه روز در اقصی نقاط کشور در شرایط اقلیمی مختلف اعم از سرما و گرما انجام وظیفه می کنند و همه باید به قانون احترام بگذارند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: قانون برای همه یکسان است و همه ملزم به اطاعت از قانون هستند البته انتظار داریم کسانی که مسئولیت و یا جایگاهی دارند بیش از دیگران نسبت به رعایت قانون التزام داشته باشند.

اشتری با بیان اینکه همواره از نیروهای وظیفه شناس و متعهد حمایت کرده ایم، خاطر نشان کرد: زوایای مختلف این موضوع روشن و در حال بررسی است و قطعا از این مامور وظیفه شناس نیز حمایت خواهیم کرد چرا که همه در مقابل قانون یکسانند و باید از آن تمکین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نماینده مذکور مجوز تردد در خط ویژه اتوبوس را داشته یا خیر؟ گفت: خیر! نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشته است.

اشتری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی  مجاز به تردد در مسیر خط ویژه هستند، تصریح کرد: خودروهای امدادی، انتظامی و کسانی که مجوز دارند می توانند در مسیر خطوط ویژه تردد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که در سنوات گذشته نیروی انتظامی در مواجهه با چنین حوادثی چگونه ورود پیدا کرد و به نتیجه رسید، اظهار کرد: در نمونه مشابه که دو سال گذشته در فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاد و پس از بررسی های دقیق تخلف نماینده احراز شد. از نماینده مذکور شکایت کردیم و ضمن رسیدگی موضوع توسط دادگاه، نماینده مذکور ملزم به عذرخواهی و کسب رضایت شاکی و خانواده اش شد که این موضوع و نتایج آن در فضای مجازی هم انعکاس داده شد.

اشتری با تاکید بر اینکه معاونت حقوقی نیروی انتظامی از نیروهای پلیس معاضدت قضائی می کند، تاکید کرد: در تمام مواردی که به مامور ما تعرض یا تعدی صورت گرفته، معاضدت قضائی کرده ایم و حمایت از نیرو برای ما یک اصل و وظیفه است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود از ابراز محبت مردم در صیانت و حمایت از مامور وظیفه شناس راهور قدردانی کرد وگفت: ابراز محبت و حمایت مردم از فرزندان خود در ناجا جای بسی قدرشناسی و تشکر دارد. بنده به سهم خود از این ابراز محبت ، لطف و حمایت مردم قدردانی می کنم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی خطاب به نیروهای پلیس تاکید کرد: وظایف خود را مقتدرانه، قانونمندانه و هوشمندانه انجام دهید و در خدمت مردم باشید. امید است که خدمات ما مورد رضایت خداوند و مردم قرار گیرد.

نظرات بینندگان