arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

پسر 6 ساله،کیف قاپان حرفه ای‌را به دام انداخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هوشياري پسربچه شش ساله به شناسايي و دستگيري دو سارق حرفه‌اي كه كيف زنان را مي‌ربودند، منجر شد.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، در پي وقوع چندين فقره كيف‌قاپي توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد مشكي رنگ در مناطق غرب تهران، كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران به تحقيق در اين رابطه پرداختند. آنها با جمع‌آوري پرونده‌هاي مشابه از كلانتري‌هاي غرب و شمال‌غرب تهران، به بررسي موضوع پرداختند و با تحقيقات انجام شده مشخص شد عمده دزدي‌ها به شيوه يكسان از زنان انجام شده است.

يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «روز 18 بهمن سال گذشته از منزلم در خيابان اشرفي‌اصفهاني خارج شده بودم كه ناگهان دو سرنشين يك دستگاه پرايد مشكي، كيف دستي‌ام را كه حاوي 200‌هزار تومان وجه نقد، مدارك شناسايي، دو عدد عابر بانك و گوشي تلفن همراه بود، سرقت كردند و از محل متواري شدند.»

بيشتر اظهارات مالباختگان درخصوص سرقت اموال‌شان، محدود به دادن مشخصات ظاهري پرايد، رنگ خودرو و نهايتا شماره پلاك‌هاي ناقصي بود كه با يكديگر تفاوت داشت تا اينكه زن جواني همراه پسر شش ساله‌اش به پليس آگاهي مراجعه كرد و در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «روز 15 فروردين به همراه پسر شش ساله‌ام در فاصله 10 متري از محل سكونت‌مان در منطقه آرياشهر ايستاده بودم كه يك دستگاه خودرو پرايد مشكي با دو سرنشين جوان مقابلم توقف كرد و راننده نشاني دهكده المپيك را پرسيد همان موقع كه در حال توضيح دادن آدرس دهكده المپيك بودم، ناگهان سرنشين پرايد كيف دستي همراهم را كشيد و هر دو به سرعت از محل دور شدند.»

در همين هنگام كه زن مالباخته در حال ارايه توضيحات درخصوص چهره سرنشينان خودرو پرايد به كارآگاهان بود، ناگهان پسربچه شش ساله به مادرش گفت: «آن عمو كه كيف شما را دزديد، سبيل داشت.» همين حرف پسربچه باعث شد كارآگاهان به تحقيق از اين كودك بپردازند و با بهره‌گيري از كارشناس چهره‌نگاري و همچنين اظهارات تكميل‌كننده مالباخته، توانستند تصوير اوليه يكي از سرنشينان پرايد را به دست آورند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات، موفق به شناسايي چندين دستگاه خودرو پرايد مشكي با مشخصات ظاهري مشابه خودرو سارقان شدند و مالكان آنها را شناسايي كردند و از اين طريق يكي از مجرمان سابقه‌دار را كه مردي 32 ساله به نام «شهرام. ر» است و چندين فقره سابقه سرقت لوازم خودرو و موادمخدر دارد، شناختند. با شناسايي شهرام به عنوان سارق احتمالي، تصوير وي در برابر پسربچه شش ساله و مادرش گذاشته شد و كودك او را شناخت.

سپس كارآگاهان براي اطمينان بيشتر، تصوير شهرام را به ساير مالباختگان نيز نشان دادند كه تعدادي از آنها در همان لحظه اول موفق به شناسايي وي به عنوان سارق اموال خود شدند. بعد از به دست آمدن اين سرنخ، مشخصات خودرو شهرام در اختيار تمام گشت‌هاي پليس آگاهي و ديگر مراكز انتظامي قرار گرفت. كارآگاهان به صورت همزمان با بررسي اطلاعات موجود در سوابق متهم، نشاني محل سكونت او را در يكي از شهرك‌هاي حاشيه غرب تهران در اختيار گرفتند اما بعد از تحقيق بيشتر، فهميدند شهرام كه به ماده مخدر شيشه اعتياد پيدا كرده، از محل سكونت سابق خود رفته است.

سرانجام واحد گشت پليس آگاهي تهران ساعت 21 و 30دقيقه روز 19 فروردين در خيابان آيت‌الله كاشاني- خيابان آتشبار، موفق به شناسايي خودرو موردنظر با يك نفر سرنشين شد و بلافاصله خودرو متوقف و مرد جوان دستگير و در بازرسي از داخل خودرو نيز يك كيف زنانه حاوي مقداري وجه نقد و تعدادي مدارك كشف شد.

با انتقال متهم به پليس آگاهي، معلوم شد او همان شهرام است سپس مالك كيف زنانه‌اي كه داخل خودرو بود، پيدا و معلوم شد شهرام كيف را دو ساعت قبل از دستگيري در خيابان آيت‌الله كاشاني، سرقت كرده بود.

شهرام كه خود را در بن‌بست مي‌ديد در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره كيف‌قاپي از زنان در مناطق غرب و شمال غرب تهران به ويژه در مناطق آيت‌الله كاشاني، صادقيه، پونك، شهرك قدس، اكباتان، آزادي و... اعتراف و همدست 22 ساله خود به نام اسماعيل را نيز به ماموران معرفي كرد و اين جوان سه روز قبل در منطقه رباط‌كريم دستگير شد.

سرهنگ مهرداد يگانه، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، با تاييد اين خبر گفت: «با توجه به وقوع سرقت‌هاي مشابه در شش ماه گذشته در مناطق مختلف تهران به ويژه در غرب، شمال غرب و جنوب غرب پايتخت و احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه توسط متهمان مورد سرقت قرار گرفته باشند، به دستور داديار شعبه پنجم دادسراي ناحيه 27 تهران متهمان با صدور قرار قانوني و براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند؛

بنابراين از تمامي مالباختگاني كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد مشكي مورد سرقت و كيف‌قاپي و ديگر جرايم احتمالي قرار گرفته‌اند، دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان و طرح شكايت‌هاي خود اقدام كنند.»
نظرات بینندگان