arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

عادات غذایی سالم برای مبارزه با کرونا

شاید بد نباشد که در همین ابتدای مطلب یک موضوع را روشن کنیم: از نظر علمی هیچ غذایی برای مبارزه یا جلوگیری از کرونا معرفی نشده است، با این حال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نکات اساسی در مورد عادات غذایی سالم برای مبارزه با کرونا که مربوط به تقویت و حفظ سیستم ایمنی بدن است، معرفی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید بد نباشد که در همین ابتدای مطلب یک موضوع را روشن کنیم: از نظر علمی هیچ غذایی برای مبارزه یا جلوگیری از کرونا معرفی نشده است، با این حال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نکات اساسی در مورد عادات غذایی سالم برای مبارزه با کرونا که مربوط به تقویت و حفظ سیستم ایمنی بدن است، معرفی کرده است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، رعایت رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف فست فود‌ها و خوراکی‌های ناسالم، کلید مبارزه با هر ویروسی است:

میوه و سیزیجات
همیشه میوه و سبزیجات را در بشقاب خود قرار دهید

WHO می‌گوید که با تأمین بسیاری از مواد مغذی مختلف برای بدن شما، سیستم ایمنی سالم حفظ می‌شود. یک راه آسان برای وارد کردن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به رژیم غذایی، قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات در کنار شقاب غذا است. طبق گفته‌های دانشگاه سلامت سین سیناتی (UC Health) "هرچه بشقاب شما با انتخاب‌های مختلف رنگارنگ‌تر باشد، بهتر است.
برخی از بهترین میوه‌ها و سبزیجات برای یک سیستم ایمنی قوی شامل آن‌هایی هستند که تعداد زیادی ویتامین C دارند، (مانند مرکبات و سبزیجات)، بتاکاروتن (سبزیجات ریشه نارنجی)، آنتی اکسیدانی (توت ها) و ویتامین E.

غلات
غلات و حبوبات کامل مصرف کنید

WHO می‌گوید که یک رژیم غذایی سالم و متعادل از انواع غذا‌ها تشکیل می‌شود، از جمله کربوهیدرات‌هایی که از غلات و حبوبات کامل حاصل می‌شود. در مطالعه‌ای که توسط مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد، ثابت شد که یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل بر سلامت روده و همچنین نشانگر‌های ایمنی و التهابی برای بزرگسالان تأثیر مثبت می‌گذارد. با تعویض دانه‌های تصفیه شده در رژیم غذایی (نان سفید، غلات شیرین، ماکارونی سفید) با غلات سبوس دار (نان غلات کامل، بلغور جو دوسر، ماکارونی غلات کامل)، روده شما و سیستم ایمنی بدن شما سالم‌تر خواهند بود. حبوبات همچنین به دلیل کیفیت، تقویت کننده ایمنی و منبع خوبی از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که می‌توانند در رژیم غذایی شما بگنجند.

خشکبار
میان وعده خشکبار بخورید

همانطور که اشاره کردیم، ویتامین E به دلیل ویژگی‌های تقویت کننده ایمنی و مبارزه با ویروس، یک آنتی اکسیدان مهم است که باید در رژیم غذایی داشته باشید و آجیل منبع عظیمی از آن است. طبق کلینیک کلیولند، غذا‌های گیاهی پرچرب حاوی مقادیر زیادی ویتامین E هستند که شامل آووکادو و روغن‌های گیاهی نیز می‌شود. کره‌های مغز‌ها نیز منبع خوبی از ویتامین E هستند و در صورت ترکیب با یک میوه غنی از ویتامین C (مانند سیب)، می‌توانند یک میان وعده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با کرونا باشد .

رژیم متنوع

غذا‌های کامل بخورید و رژیم خود را متنوع نگه دارید

پر کردن بشقاب با انواع غذا‌های کامل بهترین راه برای اطمینان از دریافت تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای یک سیستم ایمنی سالم است که یکی از بهترین عادت‌های غذایی برای مبارزه با کرونا است. رژیم غذایی غنی از انواع مواد مغذی، بر میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، حبوبات، مغز‌ها و غذا‌های منبع حیوانات تأکید دارد.

نظرات بینندگان