arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

دبیرکل سازمان ملل: اوضاع سوریه به شدت متزلزل است

به گفته بان، ناظران همچنین شاهد تجمع مخالفان دولت در یکی از نقاط حومه دمشق بودند که با شروع تیراندازی، متفرق شدند هر چند امکان تعیین دقیق منشاء تیراندازی وجود نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان ملل بر مسئولیت دولت سوریه بر ارائه "دسترسی بدون محدود" به فعالیت ناظران تاکید کرده است

اظهارنظر بان کی مون در حالی صورت گرفته که سازمان ملل و دولت سوریه امروز بر سر نحوه فعالیت ناظران صلح به توافق رسیدند.

بان گفت به رغم آتش بس ظاهری، شواهد "نگران کننده‌ای" از ادامه خشونت‌ها در سوریه وجود دارد.

دبیرکل سازمان ملل بر مسئولیت دولت سوریه برای ارائه "دسترسی بدون محدود" به ناظران و استفاده آنها از هلیکوپتر تاکید کرده است.

پیشتر، دبیرکل سازمان ملل از کوتاهی ارتش سوریه در اجرای کامل طرح صلح این سازمان سخن گفته بود.

بان در نامه خود گفته است که دولت سوریه به طور کامل به تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه صلح پیشنهادی عمل نکرده و افزوده است که "آمار تلفات بار دیگر در روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته و مواردی از ادامه آتشباری به سوی مناطق غیرنظامی و آزار مردم توسط نیروهای دولتی گزارش شده است و منابع دولتی هم از اقدامات خشونت آمیز توسط گروه های مسلح خبر داده اند."

دبیرکل سازمان ملل در تشریح شرایط کنونی سوریه، ضمن تاکید بر اینکه در مقایسه با شرایط قبل از برقراری آتش بس، از میزان خشونت علیه غیرنظامیان کاسته شده، گفته است که گروه کوچک ناظران سازمان ملل توانسته است از برخی نقاط سوریه در روز چهارشنبه دیدن کند.

به گفته بان، ناظران همچنین شاهد تجمع مخالفان دولت در یکی از نقاط حومه دمشق بودند که با شروع تیراندازی، متفرق شدند هر چند امکان تعیین دقیق منشاء تیراندازی وجود نداشته است.

دبیرکل سازمان ملل افزوده است که مقامات سوریه با سفر ناظران به شهر حمص، که طی چند هفته اخیر زیر آتش سنگین ارتش سوریه قرار داشته، موافقت نکردند و "مدعی شدند که نسبت به امنیت این هیات در حمص نگران هستند."

به گفته بان، "وضعیت هزاران تن از بازداشت شدگان در سراسر سوریه نیز همچنان مبهم است و در مورد بدرفتاری با آنان نگرانی واقعی وجود دارد."

دبیرکل سازمان ملل در مورد آزادی برگزاری تظاهرات گفته است که از زمان اعلام توافق آتش بس در روز ۱۳ آوریل، خشونت علیه تظاهرکنندگان به طرز قابل توجهی کاهش یافته اما همچنان گزارش های متعددی از عملیات ماموران امنیتی و افراد لباس شخصی وابسته به حکومت برای ارعاب معترضان، و همچنین تیراندازی نظامیان به سوی مردم در دست است.

در نامه دبیرکل سازمان ملل آمده است که در زمینه دسترسی سازمان های امدادرسانی به "میلیون ها غیرنظامی نیازمند کمک در مناطق درگیری نیز هنوز پیشرفت چندانی دیده نشده است."

بان کی مون در نامه خود افزوده است که "تحولاتی که از روز ۱۲ آوریل تا کنون در سوریه رخ داده به منزله تاکید بر لزوم ارسال پیامی روشن به مقامات سوری است با این مضمون که باید توافقنامه قطع خشونت مسلحانه به طور کامل به اجرا درآید و تمامی مفاد طرح صلح شش ماده ای عملی شود."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
35
10
اوضاع بحرین متزلزل تره ها !!! اگه یه مقدار دلتون بحال مردم بحرین میسوخت همینجوری که به سوریه گیر دادین الان به این شدت کشته نمیدادبه همین شکل پیش بره بحرین خالی از سکنه میشه منحل میشه میوفته دست امریکا اونجارو به پایگاه نظامی تبدیل میکنه نکنه قصدتون همینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
این بدبخت یه عروسکه کاره ای نیس که!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
17
31
بان کی مون و آمانو اصلا مستقل نیستند و بیشتر شبیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع می گیرند! باز صد رحمت به کوفی عنان و البرادعی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
4
16
تو بحرین حداکثر 2000 نفر کشته شده نه 9000 نفر !!
moolak
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
1
22
خدا همه ی مردم جهان رو از زیر ظلم نجات بده.اشاره به مملکت خاصی نیست.کلی گفتم...امیدوارم زندگی در سراسر جهان و برای همه خوووب باشه
نظرات بینندگان