arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

نخستین مورد ابتلا به ویروس برزیلی کرونا در آمریکا گزارش ‌شد

نشریه نیوزویک از شناسایی نخستین مورد مبتلا به ویروس جدید برزیلی در ایالت مینه‌سوتای آمریکا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه نیوزویک از شناسایی نخستین مورد مبتلا به ویروس جدید برزیلی در ایالت مینه‌سوتای آمریکا خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این نشریه، مقامات بهداشتی ایالت مینسوتا نخستین مورد تائید شده به ویروس جدید کرونای برزیلی را گزارش دادند.

گفته می شود دلیل ابتلای یکی از ساکنان این ایالت به نوع جدید ویروس کرونای پی. ۱ (P.۱) در پی سفر اخیر این شخص به برزیل صورت گرفته است.

به عقیده کارشناسان، نوع جدید جهش یافته ویروس کرونا مسری تر از نوع پیشین بوده و شبیه به ویروس بی. ۱.۱.۷ (B.۱.۱.۷) است که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد و اکنون در سراسر آمریکای شمالی در حال گسترش است. کارشناسان همچنین هشدار داده اند که افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته اند ممکن است نسبت به نوع جدید جهش یافته آن مصون نباشند.

دانشمندان نوع جهش یافته پی. ۱ را برای نخستین بار در اواسط ماه (اواخر آذر) در مانائوس برزیل شناسایی کردند. شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در مانائوس در حالی صورت گرفت که با وجود آنکه ۷۶ درصد جمعیت این شهر پیش از این به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، ناگهان با موج جدید ابتلای دوباره ساکنان مواجه شد.

هنوز هیچ مدرکی مبنی بر کشنده تر بودن این نوع جدید یا ایجاد علائم بدتر نسبت به نوع پیشین پیدا نشده است. اما گفته می شود افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته اند در برابر نوع جدید مصون نیستند، زیرا بدن آنها براساس نسخه های قبلی ویروس آنتی بادی ساخته است.

کارشناسان معتقد هستند این جهش ها همچنین می توانند داروهای درمانی کووید-۱۹ را کم اثر کرده و اثر واکسن ها را که براساس نوع پیشین ویروس ساخته شده، کاهش دهند.

همزمان نگرانی های مشابهی در مورد نوع جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی مشاهده شده وجود دارد. این ویروس هم به طور قابل توجهی مسری تر از نوع قبلی است. اگرچه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به نوع کرونای آفریقای جنوبی در ایالات متحده کشف نشده است، اما «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا محدودیت هایی را در مورد سفر به این کشور برای جلوگیری از انتشار ویروس در کشور وضع کرده است.

در عین حال نگرانی ها در مورد جهش های بعدی ویروس به ویژه انواع کشنده تر ادامه دارد. از سوی دیگر، تحقیق در مورد مقاومت انواع جهش یافته ویروس در برابر واکسن های تایید شده هنوز تکمیل نشده، اما کارشناسان معتقد هستند که واکسن های کنونی محافظت حداقلی را دارند. علاوه بر این، برخی واکسن ها با استفاده از تکنیک هایی ساخته شده اند که به آنها امکان می دهد به سرعت اصلاح شده و بدن را در برابر انواع جهش یافته هم مصون نگه دارند.

«آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا گفت: «ممکن است در نهایت لازم باشد واکسن ها را اصلاح و به روز کنیم. بهترین راه برای جلوگیری از تکامل بیشتر این جهش ها، واکسیناسیون هر چه بیشتر افراد با واکسن هایی است که در حال حاضر در دسترس داریم».

شرکت واکسن سازی مدرنا هم دیروز دوشنبه اعلام کرد که یک تقویت کننده بالقوه برای نوع جهش یافته آفریقای جنوبی در حال توسعه است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۵ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۴۳۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نظرات بینندگان