arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

بلومبرگ: صادرات نفت ایران رو به افزایش است

تارنمای خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشت که همزمان با افول کارزار فشار حداکثری دولت سابق آمریکا علیه ایران، صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشت که همزمان با افول کارزار فشار حداکثری دولت سابق آمریکا علیه ایران، صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، در بخشی از گزارش بلومبرگ آمده است: با توجه به اینکه کارزار حداکثری دولت پیشین آمریکا اکنون رو به پایان بوده، مشتریان نفت ایران ممکن است بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا کنند.

تحریم‌ها علیه نفت خام ایران همچنان تحت تحریم‌های آمریکاست و صادرات نفت ایران همچنان تنها بخش کوچکی از سطح صادرات سه سال پیش است.

اما همزمان با اینکه جو بایدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به دنبال بازگشت به توافق هسته ای غرب با ایران است، شرکت هایی که بر تولیدات نفتی ایران نظارت دارند( پترو لجستیکس اس ای، شرکت کپلر و اس وی بی اینترنشنال ال ال سی) شاهد افزایش این تولید بوده‌اند.

سارا وخشوری بنیانگذار و رئیس اس وی بی اینرنشنال ال ال سی در این رابطه گفت: افزایش میزان صادرات و تولید را می توان به عنوان نتیجه پیش‌بینی رویکرد ملایم‌تر احتمالی بایدن در قبال ایران دانست.

اما سطح انتقال محموله‌های نفتی رو به افزایش بوده است. براساس اعلام "پترو لجستیک"، صادرات نفت ایران در دسامبر گذشته به بالاترین میزان از مارس گذشته رسید و انتظار می رود برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۹ ، فراتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز طی ماه جاری برود.

دانیل گربر مدیر اجرایی شرکت پترولجستیک در ژنو در این زمینه عنوان کرد: با توجه به فضای سیاسی آرامتر از گذشته، خریداران چینی اطمینان بیشتری پیدا می کنند که می توانند واردت بیشتری را از نفت ایران در دستورکار قرار دهند.

بلومبرگ نوشت: مسئله افزایش تولید و صادرات نفت ایران به پیشرفت و موفقیت در روابط میان تهران- واشنگتن بستگی دارد و این در حالی است که آنتونی بلینکن فرد مورد نظر بایدن برای سمت وزیر خارجه آتی آمریکا در این زمینه گفته است که همچنان راه طولانی در پیش است.

نظرات بینندگان