arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

موسسه رازی برای آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونا آماده می شود

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به صدور گواهی آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و ۲ نخستین واکسن نوترکیب ایرانی، پروتئین اسپایک کووید -۱۹ کرونا متعلق به موسسه رازی، اعلام کرد: با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی آغاز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به صدور گواهی آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و ۲ نخستین واکسن نوترکیب ایرانی، پروتئین اسپایک کووید -۱۹ کرونا متعلق به موسسه رازی، اعلام کرد: با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی آغاز می شود.

دکتر علی اسحاقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که مجوز کمیته اخلاق برای آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و ۲ واکسن کرونا موسسه رازی اخذ شد، گفت: پروپوزال و پروتکل مربوطه در جلسه کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش، مورد بررسی قرار گرفت و براساس مدارک ارسالی، در تاریخ ۲۷ دی ماه به تصویب کمیته اخلاق رسید.

وی افزود: کارآزمایی بالینی این واکسن به زودی آغاز شده و امید است به پشتوانه ۱۰۰ سال انباشت دانش و تجربه ملی و بین المللی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در واکسن سازی و انجام موفقیت آمیز تمام مراحل کارآزمایی بالینی، تولید این واکسن به عنوان واکسنی ایمن و کارا به زودی در کشور آغاز شود و مورد استفاده هموطنان عزیز قرار گیرد.

بررسی ایمنی و ایمونوژنیسیتی واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-۱۹ تولید موسسه رازی، فاز یک را در جمعیت بالغین سالم ۱۸ تا ۵۵ ساله؛ طراحی موازی، چهار گروه شامل ادجوانت به تنهایی و واکسن در دوزهای پنج، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در ۲۰۰ میکرولیتر و فاز 2 در جمعیت ۱۸ تا ۷۰ ساله؛ طراحی موازی، ۲ گروه شامل ادجوانت به تنهایی و واکسن در دوز منتخب؛ کارآزمایی بالینی تصادفی شده، دو سوکور اجرا می شود.

وی اظهار داشت: فرزندان خمینی کبیر در مجموعه‌ وزارت جهادکشاورزی و موسسه‌ تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تلاش جهادی و شبانه روزی خود در موسسه رازی و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این دستاورد را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تقدیم کرده و امید دارد فرزندان خود را در این مسیر از دعای خیر خود بهره‌مند سازند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تاکنون فعالیت خود را در کرج آغاز کرده و موفق به تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور زیادی شده به طوریکه با واکسن فلج اطفال تولیدی این موسسه این بیماری در کشور ریشه کن شد.

نظرات بینندگان