arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار / تاوان ضرر راه‌آهن را مردم باید بپردازند

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از تصویب ۲۵ درصدی بهای بلیت قطار از چند روز دیگر خبر داد و با توجه به گفته‌های وی، به نظر می‌رسد دلیل آن خالی بودن ۵۰ درصدی ظرفیت کوپه‌ها در پی اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی کروناست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون مسافری شرکت راه‌آهن از تصویب ۲۵ درصدی بهای بلیت قطار از چند روز دیگر خبر داد و با توجه به گفته‌های وی، به نظر می‌رسد دلیل آن خالی بودن ۵۰ درصدی ظرفیت کوپه‌ها در پی اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی کروناست.

 میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار بیان کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه قطار، بسیاری از خانواده ها اقدام به خرید ۲ کوپه برای به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره می کردند و در واقع ۲ کوپه دو نفره خریداری میکردند در حالی که امکان حضور آنها در یک کوپه وجود داشت.

وی ادامه داد: این امر موجب شد به دلیل تکمیل سریع ظرفیت امکان پاسخگویی به تقاضای مسافران با افزایش حجم تقاضا و فاصله گذاری اجتماعی نباشد، به هر حال در کوپه چهار نفره به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو نفر می توانستند ورود کنند و در کوپه های ۶ نفره هم سه نفر می توانستند ورود کنند.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: در این راستا طبق مصوبه شورای عالی ترابری، از ابتدای بهمن افزایش قیمت صندلی های خالی بلیت قطار برای کوپه های ۴ نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیت کرده اند و برای کوپه های ۶ نفره که ۳ نفر از آنها استفاده می کنند افزایش یافت.

موسوی اضافه کرد: افرادی که کوپه دربست خریداری کرده اند مشمول افزایش قیمت ۲۵ درصدی نمی شوند.

وی اظهار داشت: این مصوبه از ابتدای بهمن ماه ابلاغ شد و اجرای آن از دو الی سه روزه آینده انجام می شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن بیان کرد: این مصوبه بخش کوچکی از زیان حاصل از شیوع کرونا را برای شرکت های ریلی جبران می کند؛ شرکت‌های حمل و نقل ریلی به دلیل شیوع ویروس کرونا زیان زیادی دیده اند.

موسوی تأکید کرد: در راستای اجرای مصوبه هم هیچ افزایش قیمتی برای بلیت های ایام نوروز نداریم.

وی تاکید کرد: مسافرانی که از قبل بلیت خریداری کرده اند، مشمول این ۲۵ درصد افزایش قیمت صندلی خالی در کوپه های با ۵۰ درصد ظرفیت نمی شوند.

 

زیان ۱۸۵۰ میلیارد تومانی شرکت‌های ریلی از کرونا

معاون مسافری شرکت راه آهن اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور میزان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان زیان به شرکت‌های حمل و نقل ریلی وارد شده است؛ شرکت های ریلی به خاطر حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعدیل زیان بسیار زیادی دیده اند؛ از این یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان فقط ۹۴۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

موسوی بیان کرد: مقرر شده بود برای جبران هزینه شرکت‌های حمل و نقل ریلی تسهیلات کم کارمزدی به شرکت‌ها پرداخت شود اما از ۱۰ شرکت حمل و نقل ریلی تاکنون فقط سه شرکت موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه موضوع فاصله گذاری اجتماعی شرکت های حمل و نقل ریلی به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت شده است، افزود: به دلیل رعایت این فاصله گذاری فقط ۵۰ درصد از صندلی ها در حوزه حمل و نقل ریلی به فروش می‌رسد، سلامتی مردم را در اولویت است بنابراین همه پروتکل های بهداشتی و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده ایم.

نظرات بینندگان