arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

آخرین آمار پستی از مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب / پست: موافق تمدید مجدد نمایشگاه هستیم

مدیرعامل شرکت پست گفت: ما آمادگی تمدید 4 روزه نمایشگاه مجازی کتاب را هم داشتیم، چرا که استقبال به حدی زیاد است که برخی ناشران فرصت بسته‌بندی کتاب‌ها را در همان روز نمی‌کنند. وی افزود: طبق آمار تاکنون ۳۰۰ هزار بسته به دست مخاطبان رسیده است و بیشترین مرسولات را طی این چند روز به تهران، قم و مشهد ارسال کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت پست گفت: ما آمادگی تمدید 4 روزه نمایشگاه مجازی کتاب را هم داشتیم، چرا که استقبال به حدی زیاد است که برخی ناشران فرصت بسته‌بندی کتاب‌ها را در همان روز نمی‌کنند.

رمضانعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با  فارس درباره ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: روند اجرایی از جانب پست به خوبی در حال انجام است و مشکلی تاکنون نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه آماری از ارسال مرسولات به نقاط مختلف دارید گفت: طبق آمار تاکنون ۳۰۰ هزار بسته به دست مخاطبان رسیده است.

* استقبال مخاطبان به حدی زیاد است که برخی از ناشران بزرگ فرصت نمی‌کنند سفارشات روز را در همان روز بسته بندی کنند

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر استقبال گسترده و بی‌نظیر از این نمایشگاه که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: استقبال مخاطبان به حدی زیاد است که برخی از ناشران بزرگ فرصت نمی‌کنند سفارشات روز را در همان روز بسته بندی کنند و این نشان از اقبال و خرید خوب مخاطبان دارد.

سبحانی فر ضمن اشاره به اینکه شرکت پست پیش‌بینی این میزان مرسوله را کرده بود گفت: پیش بینی نخست ما همین بود و برایمان دور از انتظار نبود، در واقع حداقل ۲۰۰ هزار متقاضی را پیش بینی کرده بودیم.(اگر هر متقاضی میانگین دو کتاب سفارش دهد حداقل ۴۰۰ هزار به بالا کتاب خواهد شد) و بر اساس آن برنامه ریزی کردیم.

* آخرین آمار پستی از مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب

معاون وزیر ارتباطات درباره آخرین آمار هم توضیح داد: تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۵۱ هزار بسته آماده تحویل بوده است و ۱۵۶ هزار و ۹۱۵ سفارش نیز در حال آماده سازی گزارش شده است.

به گفته وی، تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۳۱۴ هزار و ۷۰۹ سفارش مرسوله داشته‌ایم، اما آمار نشان می‌دهد روزهای پنجم و ششم بهمن‌ماه بیشترین سفارش‌ها ثبت شده است.

* با تمدید ۴ روزه نمایشگاه مجازی کتاب هم موافق هستیم​

سبحانی‌فر در پاسخ به این سوال که شرکت پست موافق تمدید دو روزه نمایشگاه مجازی کتاب بود گفت: قطعا همین طور است. ما بلافاصله به درخواست وزارت ارشاد پیرامون تمدید دو روزه نمایشگاه و حتی ۴ روزه پاسخ مثبت دادیم و موافقت کردیم، چرا که این فرصت طلایی برای مخاطبان و عرصه فرهنگ است. به نظرم اگر همچنان استقبال زیاد است می‌توان آن را ادامه داد تا همه از فرصت تخفیف و ارسال رایگان بهره ببرند.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این مطلب که با توجه به افزایش درخواست‌ها نباید زمان را محدود کرد گفت: زمانی که نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی برگزار می‌شد به دلیل پرداخت اجاره نمی‌شد زمان را تمدید کرد اما این نمایشگاه به شکل مجازی است و نباید فرصت استفاده را محدود کرد. بنابراین در راستای توجه به فرهنگ و عدالت فرهنگی آمادگی لازم را داریم تا تمدید مجددی باشد.

* تهران، قم و مشهد در صدر مرسولات

وی در پاسخ به این سوال که شرکت پست طبق وعده مرسولات را سه تا شش روزه تحویل می‌دهد؟ تصریح کرد: زمان ارسال مرسولات در داخل شهر تهران و شهرستان‌ها و حتی روستاها متفاوت است، لذا بر اساس تعریف انجام شده ارسال انجام می‌شود، در گذشته فرد بسته خود را به باجه پستی تحویل پست می‌داد و کد رهگیری برایش ارسال می‌شد، اما اکنون که توسط ناشران بسته بندی انجام می‌شود و پس از ورود بسته به باجه و پست کد رهگیری برای مخاطب ارسال می‌شود زمان متفاوت است، پس زمان تحویل از وقتی که بسته به پست تحویل شد و برای مخاطب پیام رهگیری رفت محاسبه می‌شود.

سبحانی فر در پاسخ به اینکه کدام استان‌ها بیشترین مرسولات را طی این چند روز داشته‌اند، ادامه داد: پس از تهران، قم و مشهد در صدر بوده‌اند.

* اغلب بسته‌ها تحویل باجه‌های ثابت می‌شود و ماشین‌ها هم مدام بسته‌ها را جمع آوری می‌‌کنند

وی در پاسخ به این سوال که شما هم از این فرصت استفاده کرده و خرید کتاب داشته‌اید گفت: هنوز فرصت نکرده‌ام اما به فرزندانم توصیه و تاکید کردم خرید انجام دهند چرا که این فرصت بی نظیر و استثنایی نه تنها در کشور ما بلکه در جهان است. حتی اتحادیه پست هم به این مساله واکنش نشان داد زیرا کار بزرگی در عرصه فرهنگ رقم خورد.

معاون وزیر ارتباطات درباره اینکه باجه‌هایی طی این روزها با توجه به حجم مرسولات اضافه شده یا خیر عنوان کرد: باجه‌ای اضافه نشد چرا که اغلب بسته‌ها تحویل باجه‌های ثابت می‌شودو ماشین‌ها هم مدام بسته‌ها را جمع آوری می‌‌کنند.

وی در پایان از وزارت ارشاد و بانک صادرات و همکارانش در شرکت پست برای انجام این پروژه فرهنگی تقدیر کرد و گفت: این کار بزرگی در عرصه فرهنگ بود که با یک برنامه‌ریزی منسجم اجرایی شد که جای تقدیر دارد.

نظرات بینندگان