arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

عراقچی با وزیر خارجه کویت دیدار کرد

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) هفتم بهمن ۱۳۹۹ در رأس هیأتی به کویت سفر کرد. او در این سفر با شیخ «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) هفتم بهمن ۱۳۹۹ در رأس هیأتی به کویت سفر کرد.

او در این سفر با شیخ «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

«شیخ احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت دی ماه سال جاری نیز گفت‌وگویی تلفنی با ظریف داشت و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان، به برخی از تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، اشاره و تصریح کرد که مسؤولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

سفر عراقچی در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در سفری منطقه‌ای در روسیه به سر می‌برد و پیش از آن هم به باکو رفته بود و قرار است در ادامه سفرش به کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه برود.

محمدجواد ظریف امروز در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف درباره منطقه خلیج فارس گفت: نمی‌خواهم مثل هفته قبل که همکار سعودی به ایران حمله کرد به کس دیگری حمله کنم. پیشنهادم به همسایگان این است که امنیت از خارج قابل خریدن نیست و بدانند امنیت باید توسط کشورهای منطقه فراهم شود و با همکاری و دوستی. بدانند آنهایی که به آنها قول داده بودند که می‌آیند و ایران را نابود می‌کنند و آنها امید داشتند تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگند، به کمک‌شان نیامدند و نخواهند آمد. بدانند توافق‌هایی جدیدی که با کشورهای خارج از منطقه بستند، کمکی به آنها نخواهد کرد و ناامنی بیشتری برای آنها ایجاد می‌‌کند.

نظرات بینندگان