arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه تصویب شد

سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را تصویب کرد . مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت پروژه شرکتی است که به شکل سهامی عام و با مکانیزم پذیره نویسی عمومی و به منظور تکمیل و بهره برداری از پروژه های کلان اقتصادی که دارای توجیه فنی و اقتصادی است تشکیل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را تصویب کرد .

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از تصویب این دستور العمل در جلسه روز گذشته هیات مدیره سازمان خبر داد و گفت: دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی به تصویب رسیده است .

علی بیگ زاده اظهار داشت: شرکت پروژه شرکتی است که به شکل سهامی عام و با مکانیزم پذیره نویسی عمومی و به منظور تکمیل و بهره برداری از پروژه های کلان اقتصادی که دارای توجیه فنی و اقتصادی است تشکیل خواهد شد.

وی افزود: سرمایه شرکت حداقل هزار میلیارد تومان خواهد بود و موسسین آن حداقل باید ۵۰ درصد سرمایه شرکت را به شکل نقدی و غیر نقدی تعهد کنند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: آورده غیر نقد می تواند حداکثر ۳۰ درصد سرمایه شرکت مشتمل بر پروژه و ملحقات آن و دارایی نقد شونده مانند اوراق با درآمد ثابت و سهام شرکتهای پذیرفته شده باشد ؛ دارایی نقد شونده باید در طول اجرای پروژه صرف تامین مالی پروژه شود و تمام این انتقال ها نیز به ارزش کارشناسی انجام خواهد شد.

بیگ زاده ادامه داد: موضوع فعالیت موسسین، باید در راستای شرکت پروژه باشد یا سرمایه گذاری عمده ای در رابطه با موضوع تاسیس داشته باشند و الزام دارد تا زمان اتمام پروژه در شرکت حضور داشته باشند و تضامینی از جمله قسمتی از سهام آنها جهت اتمام پروژه در زمانبندی اعلامی در وثیقه بورس مربوطه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این شکل تاسیس در صورتی که منجر به تامین مالی پروژه های دارای توجیه شود، می تواند ضمن کمک به توسعه کشور موجبات رونق تولید و اشتغال را در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

نظرات بینندگان