arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

بررسی دانشمندان: آلودگی هوا سبب کاهش غیرقابل بازگشت بینایی می شود

بررسی دانشمندان نشان داده که آلودگی هوا با کاهش غیرقابل درمان قدرت بینایی افراد، ارتباط مستقیم دارد. پیش بینی می شود که بیماری چشمی ضعف بخش میانی قرنیه به علت سالمندی (ای ام دی .AMD)، علت اصلی نابینایی شهروندان ۵۰ ساله به بالا در کشورهای ثروتمندتر، تا سال ۲۰۴۰ موجب نابینایی حدود ۳۰۰ میلیون تن شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بررسی دانشمندان نشان داده که آلودگی هوا با کاهش غیرقابل درمان قدرت بینایی افراد، ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس؛پیش بینی می شود که بیماری چشمی ضعف بخش میانی قرنیه به علت سالمندی (ای ام دی .AMD)، علت اصلی نابینایی شهروندان ۵۰ ساله به بالا در کشورهای ثروتمندتر، تا سال ۲۰۴۰ موجب نابینایی حدود ۳۰۰ میلیون تن شود.

عوامل اصلی موثر در این بیماری سن، استعمال دخانیات و عوامل ارثی است.

به نظر پژوهشگران، میان ای ام دی و آلودگی هوا که از پیش عامل شماری از خطرات بهداشتی مانند بیماری های قلبی و ریوی شناخته شده بود، ارتباط وجود دارد.

پژوهشگران با بهره برداری از داده های مربوط به آمد و شد خودروها و سطوح اکسید نیتروژن و ذرات معلق کوچک، برای ارزیابی میانگین سالانه سطوح آلودگی هوا در مکان های سکونت مشارکت کنندگان در این بررسی، نتایج تجزیه و تحلیل داده های مربوط به بیش از ۱۱۵ هزار تن را که در سال ۲۰۰۶ هیچگونه مشکلات بینایی نداشته اند، در نشریه چشم پزشکی بریتانیا در اختیار همگان قرار داده اند. در همه مشارکت کنندگان در پایان این بررسی، نشانه های ای ام دی مشاهده شده است.

یک بررسی جداگانه در روزهای گذشته نشان داد که کاهش آلودگی هوا تا سطح توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، می تواند از مرگ سالانه ۵۰ هزار تن در اروپا جلوگیری کند.

ارزیابی سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که سالانه دستکم هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند.

نظرات بینندگان