arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹

ترافیک خودروها در میدان ونک به زیر زمین انتقال می‌یابد؟

شهردار منطقه ۳ تهران گفت: مطالعات توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودروها در میدان ونک تهران به زیر زمین آغاز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار منطقه ۳ تهران گفت: مطالعات توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودروها در میدان ونک تهران به زیر زمین آغاز می شود.

احمد تواهن، شهردار منطقه ۳ تهران درباره رفع مشکل ترافیک در میدان ونک گفت: پروژه ی مطالعاتی انتقال ترافیک خودروها در میدان ونک و خیابان های اطراف آن به زیرزمین و تبدیل آن به پیاده راه، در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران پیش بینی شده است و پس از تامین اعتبار این پروژه زیرساختی شهری، مطالعات مزبور توسط مشاورین ذیصلاح برای دستیابی به بهترین طرح های اجرایی انجام می پذیرد.

شهردار منطقه ۳ بیان کرد: این طرح از چهارراه شهید حقانی آغاز می شود و تا ابتدای خیابان ملاصدرا ادامه یافته و همین فضا را در امتداد شمالی جنوبی محور ولیعصر در بر خواهد گرفت و دو هدف اصلی را در بر خواهد داشت.

وی گفت: سهولت در تردد خودرو ها، کاهش زمان سفر در محدوده میدان ونک، تبدیل پیاده راه و بهره مندی شهروندان از جاذبه های گردشگری و خاطره انگیز و نیز سهولت دست یابی به مراکز فروشگاهی و خدماتی این محدوده از شهر تهران از اهداف اصلی این طرح خواهد بود.

تواهن افزود: در این پروژه شهری به غیر از سازه های ترافیکی و حمل و نقل، مواردی از قبیل واحدهای تجاری، پارکینگ و فضاهای خدماتی و تفریحی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان نیز پیش بینی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حجم بالای تردد شهروندان و خودروها مهم‌ترین دلیلی است که موجب شده میدان ونک که یکی از میادین قدیمی و فرا منطقه ای پایتخت به حساب می آید به عنوان اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی تهران منظور شده و در دستور کار قرار داده شود.

منبع: فارس 

نظرات بینندگان