arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹

پلیس راه: تصادف فوتی در سه محور همدان افزایشی است

 رییس پلیس راه استان همدان گفت: با وجود کاهش ۱۸درصدی شمار ترددها به علت شیوع کرونا از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان اما سوانح فوتی در سه محور همچنان افزایشی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس پلیس راه استان همدان گفت: با وجود کاهش ۱۸درصدی شمار ترددها به علت شیوع کرونا از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان اما سوانح فوتی در سه محور همچنان افزایشی بوده است.

سرهنگ رضا عزیزی  اظهار داشت: جاده غارعلیصدر از مسیرهای حادثه خیز استان همدان به شمار می رود که در سالجاری رتبه نخست افزایش سوانح را با ۳۸ درصد رشد به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۱ نفر در این مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری جان باختند که این رقم در مدت زمان مشابه سالجاری به ۲۹ نفر افزایش داشته این در حالیست که آمار ترددها به علت اعمال محدودیت کرونایی، کاهشی بوده است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: ۲ طرفه بودن جاده غارعلیصدر، نبود دوربین کنترل تخلف سرعت در ۶۰ کیلومتر این مسیر و تنها پوشش بخشی از این راه با دوربین و شانه خاکی غیراستاندارد از علل بروز سوانح در این مسیر است.

سرهنگ عزیزی افزود: با توجه به فراوانی روستاها در جاده علیصدر اما تقاطع های موجود در این مسیر استاندارد نیستند یعنی کوچکترین اشتباه راننده حین ورود به مسیر اصلی، آخرین اشتباه او خواهد بود.

وی ادامه داد: جاده تویسرکان - کنگاور از دیگر مسیرهای حادثه خیز استان به شمار می رود که به علت فراوانی روستا در حاشیه آن، جاده کم عرض و تکمیل نشدن عملیات تعریض این طرح آمار سوانح فوتی را افزایش داده است.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه نیمی از جاده تویسرکان - کنگاور تاکنون تعریض شده است اظهار داشت: آمار سوانح فوتی امسال تاکنون در این جاده ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: جاده نهاوند - فیروزان از دیگر مسیرهای حادثه خیز استان همدان به شمار می رود که آمار سوانح فوتی در این جاده از ابتدای سالجاری تاکنون هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: طرح تعریض این جاده نیز در دست اجرا بوده که تاکنون بخشی از آن زیر بار ترافیک رفته است.

ایرنا

نظرات بینندگان