arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹

قاچاق سیگار در پوشش کامیون نظامی در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ۲ قاچاقچی که در پوشش خودروهای دولتی و نظامی سیگار قاچاق می کردند، دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ۲ قاچاقچی که در پوشش خودروهای دولتی و نظامی سیگار قاچاق می کردند، دستگیر شدند.

سردار سلمان امیری روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: در پی انجام اقدامات پلیسی و بررسی خبر واصله مبنی بر قاچاق کالا توسط ۲ نفر از اهالی یکی از شهرستان های غربی در پوشش خودروهای دولتی و نظامی از استان های غربی به استان های مرکزی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و مراقبت چندین هفته ماموران پلیس امنیت عمومی استان، سرانجام ۲ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق آنان با پلاک جعلی، شب گذشته شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و پلیسی مشترک با همکاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، در ایستگاه شهید زارعی واقع در ورودی همدان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: ماموران در بازرسی از این کامیون ها یک میلیون و ۱۹۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق، ۱۸ هزار بسته تنباکو، ۶۹۱ کیلو لباس، تعدادی مدارک هویتی جعلی و دیگر کالاهای ممنوعه را کشف و ضبط کردند.

سردار امیری با اشاره به ارزش ۷۰ میلیارد ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر که به همراه پرونده برای رسیدگی به مرجع قضائی معرفی شدند.

به گفته رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان، بیش از ۱۵ میلیون نخ سیگار قاچاق از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه در این استان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ مجتبی محمدی با بیان اینکه سه هزار قاچاقچی کالا دستگیر و سه هزار و ۲۰۰ پرونده قاچاق امسال در این استان تشکیل شده است افزود: پرونده مهم و ملی با ارزش بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ۱۵ فقره، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ۳۹۵ فقره تشکیل شده است و آمار پرونده های خُرد نیز رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: ۲۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه سالجاری در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.


ایرنا

نظرات بینندگان