arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۲۹۸؛ رفتم به انستیتوپاستور در خصوص کنترات باکتریولوژیست

رفتم به انستیتوپاستور در خصوص کنترات باکتریولوژیست با دکتر لگرو گفت‌وگو کردم و ترتیباتی در نظر گرفتیم و برگشتم به هوتل موریس با نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] در باب کارها مذاکره کردیم و قرار شد راپرتی برای طهران ترتیب دهیم که مسیو پرنی ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح مستنصرالسلطنه این‌جا آمد و گفت: «روز یکشنبه می‌روم» و کتاب صرف فارسی خود را گرفت و تقاضای دیباچه را تجدید کرد و برای فردا شب دعوت کرد به شام.

بعد از آن رفتم به هوتل موریس و ناهار به اتفاق انتظام‌الملک در هوتل کنتی‌نانتال خوردیم. هوا آفتاب و خیلی خوب بود. در توئیلری گردش کرده گردش‌کنان رفتم منزل مادموازل درمپ، پول او را دادم و چای خوردم و از آن‌جا سواره رفتم به انستیتوپاستور در خصوص کنترات باکتریولوژیست با دکتر لگرو گفت‌وگو کردم و ترتیباتی در نظر گرفتیم و برگشتم به هوتل موریس با نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] در باب کارها مذاکره کردیم و قرار شد راپرتی برای طهران ترتیب دهیم که مسیو پرنی ببرد.

شام به اتفاق انتظام‌الملک رفتیم به براسری اونیورسل شام خورده رفتیم به سینما و نصف‌شب برگشتیم. پول ذکاءالدوله را امروز با پست سفارشی فرستادم.

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۳۰۰.

نظرات بینندگان