arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تشکیل ۳۰۰ گروه امر به معروف در تهران / تلاش آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران / درگذشت مهرداد میناوند در ۴۵ سالگی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مهرداد میناوند در اثر کرونا درگذشت
مهرداد میناوند، بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس در ۴۵ سالگی در اثر کرونا درگذشت. میناوند از هفته گذشته به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود.

تلاش آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران
بلومبرگ نوشت: محموله نفتی دو میلیون بشکه ای متعلق به ایران که وزارت دادگستری آمریکا فرمان توقیف آن را صادر کرد، در کشتی آکیلیاس با پرچم لیبریا به سمت آمریکا حرکت می کند. این دستور پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه صادر شد. شرکت "کپیتال شیپ منیجمنت"، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی درباره این که احتمالا محموله این کشتی نفت ایران است، خبر داده و اعلام کرده بود در ابتدا تصور می کرد این نفت از عراق است.


غیبت رئیس صداوسیما در جلسه هیئت وزیران
رئیس سازمان صدا و سیما احتمالا به دلیل اظهارات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه «زاویه» که از شبکه ۴ پخش شد، به جلسه دیروز هیئت وزیران دعوت نشد. هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی به نام «زاویه» حجت‌الاسلام احمد جهان‌ بزرگی در اظهاراتی بی‌سابقه گفت: "مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، جایی سر نمی‌زند و وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند، این مسئوله؟ "این اظهارات توهین آمیز باعث اعتراض اعضای هیئت وزیران شد. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: نمی‌دانم آقای علی عسگری دعوت شده یا نه اما در آن سالنی که حضور داشتیم ایشان نبود!

واکسن روسی قبل از ۲۲ بهمن وارد ایران می شود
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور از ورود اولین محموله واکسن روسی به ایران قبل از ۲۲ بهمن خبر داد. واعظی گفت که 2 میلیون دوز واکسن خریداری شده از روسیه، در سه مرحله وارد کشور می شود. وی همچنین اظهار داشت که دولت ایران در حال فشار به «کوواکس» برای تحویل زودتر از موعد واکسن است.

فوت ۹۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۸ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر رسیده است.

شمخانی: طالبان را در مبارزه با آمریکا مصمم دیدم

⁦⁩‏علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در توییتر نوشت: در ملاقات با هیئت سیاسی ‎طالبان، رهبران این گروه را در مبارزه با ‎آمریکا مصمم دیدم. سی که سیزده سال در ‎گوانتانامو زیر شکنجه‌های آنان بوده، مبارزه با آمریکا در منطقه را کنار نگذاشته است.

تشکیل ۳۰۰ گروه امر به معروف در تهران با هر کدام روزی ۱۲ تذکر
معاون اجتماعی سپاه تهران با بیان اینکه ۳۰۰ گروه امر به معروف و نهی از منکر در سپاه تهران شکل گرفته است گفت: روزانه هر کدام از این آمران به معروف و ناهیان از منکر ۱۲ مورد تذکر لسانی ارائه می کنند.

 

نظرات بینندگان