arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات در مورد نحوه خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در دولت ترامپ را آغاز کرد

مجلس نمایندگان آمریکا با مشکوک شدن به نوع قراردادهای دولت ترامپ در دوران کرونا تحقیقات در مورد نحوه خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی را آغاز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس نمایندگان آمریکا با مشکوک شدن به نوع قراردادهای دولت ترامپ در دوران کرونا تحقیقات در مورد نحوه خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا روزنامه واشنگتن پست بامداد پنجشنبه نوشت "راجا کریشنامورتی" نماینده دموکرات و رییس کمیته فرعی نظارت مجلس نمایندگان بر سیاست اقتصادی و مصرف کننده، نامه‌هایی را به شرکت‌های فروشنده دستگاه تنفس مصنوعی ارسال کرد و در آن خواستار دریافت اسناد و ارتباطات مربوط به این قراردادها شد.

دولت فدرال آمریکا در آوریل (تیر) سال گذشته قراردادی به ارزش ۱۶.۲ میلیون دلار با شرکت (Combat Medical) برای خرید چندین دستگاه تنفس مصنوعی به امضاء رساند.

با گذشت تنها چند ماه از این قرارداد، مقامات وزارت بهداشت و سلامت آمریکا اعلام کردند که دستگاه‌های خریداری شده برای درمان بیماران کرونایی مناسب نیستند.

پس از اعتراض مقامات بهداشتی، مجددا دولت ترامپ قراردادی به ارزش ۶۲.۵ میلیون دلار با شرکت (Combat Medical) برای خرید دستگاه های پیشرفته‌تر تنس مصنوعی به امضاء رساند اما دوباره دستگاه‌های پیشرفته نیز برای معالجه و درمان بیماران کرونایی نامناسب تشخیص داده شد.

نمایندگان هیات نظارت بر سیاست‌های اقتصادی بر این باورند که دولت ترامپ تنها در قراردادهای مذکور به فکر ذینفع بودن خود بوده و هیچ توجهی به سلامت بیماران کرونایی نداشته است.

نظرات بینندگان