arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

روسیه: بازگشت آمریکا به برجام نباید موجب تغییر مفاد آن شود

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که بازگشت احتمالی آمریکا به برجام نباید موجب تغییر مفاد آن شود و مسکو با بازنگری این توافق مخالف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که بازگشت احتمالی آمریکا به برجام نباید موجب تغییر مفاد آن شود و مسکو با بازنگری این توافق مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که بازگشت احتمالی آمریکا به برجام نباید موجب تغییر مفاد آن شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: بر این باوریم که بازگشت آمریکا به تابعیت از تعهداتش ذیل برجام نباید به عنوان برگ چانه‌زنی یا بهانه‌ای برای تغییر توافق مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با تحمیل شروط اضافی بر ایران و سایر طرف های برجام نیز مخالفیم.

این بیانیه می افزاید: ضمن اینکه نیازی نیست چیزی را بیش از حد پیچیده کرده یا بازآفرینی کنیم. بلکه باید دقیقاََ از متن برجام پیروی کرد.

مسکو همچنین افزود که برجام در سال ۲۰۲۰ از سوی آمریکا به چالش کشیده شد اما علیرغم حملات مکرر و فشارهای تحریمی، مقاومت کرد و پایدار ماند.

این بیانیه با اشاره به نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای ایران، آورده است: تمام گام های ایران از جمله آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در این کشور و آماده سازی زیرساخت ها برای تولید اورانیوم فلزی نیز تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام گرفت.

این بیانیه ادامه داد: ایران اعلام می کند که برنامه هسته ای این کشور ماهیت صرفاً صلح آمیز دارد و بازرسی های آژانس امکان اطمینان یافتن از صلح آمیز بودن ماهیت این فعالیت ها را فراهم می کند.

نظرات بینندگان