arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

ظریف: سازوکار ۶ جانبه به عنوان یکی از روشهای همکاری منطقه ای حائز اهمیت است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سازوکار ۶جانبه به عنوان یکی از راه های همکاری کشورهای منطقه حائز اهمیت است، گفت: این موضوع در گذشته توسط آقای اردوغان مطرح شد؛ با دیگر مقامات منطقه هم در این زمینه گفت و گو کردم و نتیجه این گفت و گوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امور خارجه با بیان اینکه سازوکار ۶جانبه به عنوان یکی از راه های همکاری کشورهای منطقه حائز اهمیت است، گفت نتایج گفت وگوها درباره این سازوکار را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد.

ا محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در بدو ورود به استانبول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روابط‌ ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و مشورت و همفکری با ترکیه در مسائل دوجانبه، چندجانبه و منطقه‌ای بسیار حیاتی است.

وی با اشاره بر ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری کشورهای منطقه، تصریح کرد: در سفر خود به آذربایجان، ارمنستان، روسیه و گرجستان این موضوع را با جزئیات با مقامات عالی این کشورها مطرح کردم و در دیدارهایی که در ترکیه با برادران خواهیم داشت این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد تا زمینه های همکاری و به ویژه در حوزه ترانزیت و راه‌های مواصلاتی بعد از ماجرای قره باغ فراهم شود.

وزیر امور خارجه در رابطه با ساز و کار ۶ جانبه برای قره‌باغ گفت: این موضوع در گذشته توسط آقای اردوغان مطرح شد؛ با دیگر مقامات منطقه هم در این زمینه گفت و گو کردم و نتیجه این گفت و گوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد.

وی ادامه داد: این موضوع حتماً به عنوان یکی از روش‌های همکاری به ویژه در زمینه ترانزیت بسیار مهم است هرچند برخی موانع وجود دارد که امیدواریم این موانع برطرف شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز دوشنبه در یک سفر چند روزه به منطقه قفقاز راهی باکو شد. مسکو و ایروان ایستگاه های دوم و سوم تور دیپلماتیک وزیر امور خارجه در قفقاز بود. وزیر امور خارجه امروز در تفلیس پایتخت جمهوری گرجستان با مقامات این کشور تبادل نظر کرد و ساعتی قبل برای رایزنی با مقامات ترکیه وارد استانبول شد.

نظرات بینندگان