arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

فرمانده سپاه: فرماندهان نیروی دریایی به خط مقدم خلیج فارس بروند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رمانده کل سپاه گفت: حفاظت هوشمندانه و همراه با تدبیر و تعقل نیروی دریایی سپاه از خلیج فارس بر شدت نگرانی و ناکامی دشمنان افزوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید از واحدهای ستادی و عملیاتی نیروی دریایی سپاه مستقر در استان هرمزگان، طی سخنانی در اجتماع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه با اشاره به سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل نهاد مقدس سپاه، گفت: امروز هر گامی که در راه اقتدار و اعتلای انقلاب اسلامی و پاسداری از جمهوری اسلامی برداشته شود، یک عبادت بزرگ و ارزشمند است.

وی خاطر نشان کرد: رسالت و مأموریت ما دفاع از اقتدار نظام اسلامی و یاری رساندن به دین خدا است؛ همان رسالتی که ائمه اطهار (علیهم السلام) در راه انجام آن مجاهدت کردند و شهید شدند.

جعفری گفت: ما در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید با درک این رسالت و مأموریت مقدس، بر دامنه تلاش، هوشمندی، تعقل و مجاهدت خود بیفزاییم.

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: بر همین اساس دغدغه اصلی ما انجام حداکثری انتظارات و مأموریت است و آماده بودن برای مقابله با دشمن یک انتظار حداقلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جابجایی ستاد نیروی دریایی سپاه و حضور نیروها و فرماندهان ارشد این نیرو در لبه جلویی میدان دفاعی جمهوری اسلامی در حراست از خلیج فارس، گفت: کسب رتبه برتر آمادگی های دفاعی و عملیاتی توسط نیروی دریایی سپاه هر چند که یک امتیاز قابل تقدیر است اما مهم تر از آن انجام حداکثری انتظارات و گرفتن نمره عالی نزد خداوند متعال است.

حعفری خطاب به کارکنان نیروی دریایی سپاه، افزود: حفاظت هوشمندانه و همراه با تدبیر و تعقل شما از خلیج فارس بر شدت نگرانی و ناکامی دشمنان افزوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: مدل مدیریتی ما باید مدل مدیریت و فرماندهی دوران هشت سال دفاع مقدس و اولویت ما تربیت و بکارگیری نیروهای مؤمن، باانگیزه و اندیشمند باشد چرا که  توفیقات به دست آمده مرهون این نیروها بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تفکر، اندیشه و تعقل در پیشبرد کارها، خاطر نشان کرد: اگر نیروی انسانی مؤمن و با ایمان و با انگیزه، نیروی عقل و تدبیرش را به خوبی به کار گیرد، غوغا می کند و تجربه دوران دفاع مقدس ما به خوبی این اصل مهم را نشان داد.

جعفری در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: هر چند که ادوات و تجهیزات و سخت افزار برای مقابله با دشمن جایگاه خاص خود را دارد اما آنچه موفقیت ما را در عرصه های مختلف رقم زده، تکیه بر نیروهای مؤمن، عاقل، مجاهد و مخلصی است که در راه آرمان خود حاضرند تا آخرین قطره خون مبارزه کنند.

فرمانده کل سپاه افزود: اراده دفاع، شهامت، شجاعت و رسیدن به مقام وصال و رضوان الهی که شهادت یکی از برترین و مقدس ترین راه های آن است، مؤلفه قدرتی است که هیچ سخت افزاری یارای مقابله با آن را ندارد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به مؤلفه های بازدارندگی بخشی از استراتژی ما است و بخش های زیادی از روش های مقابله و تاکتیک های دفاعی که بخشی از توانمندی ما است باید تا زمان اجرای مأموریت عملیاتی مستتر باقی بماند.

وی خطاب به کارکنان ستاد نیروی دریایی سپاه افزود: مجموعه شما امروز یگان در مأموریت ویژه سپاه است و این احساس موجب شده است تا سطح ایمان، معنویت، توانمندی، مهارت و آمادگی خود را بالاتر ببرید و این از امتیازات نیروی دریایی سپاه است.

جعفری به اهمیت موضوع هم اندیشی در سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه نشان داده است که یک پایه اساسی موفقیت ها، بهادادن به موضوع تعقل و هم اندیشی بوده است

فرمانده کل سپاه با بیان این که موضوع هم اندیشی در سپاه نباید به مسائل حداقلی محدود شود، افزود: دغدغه های کلان و حداکثری سپاه باید در چارچوب جلسات هم اندیشی مورد مباحثه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: ماهیت شکل‌گیری و نوع رسالت و مأموریت سپاه به گونه ای است که نمی تواند مانند سایر ارتش های نظامی  خود را در تاکتیک ها و قالب هایی خاص محدود کرده و به آنها اکتفا کند.

جعفری خاطر نشان کرد: اساس شکل گیری سپاه، دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی در همه عرصه ها و مقابله با انواع مخاطراتی است که این انقلاب را تهدید می کند.

فرمانده کل سپاه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه آل عمران و برشمردن برخی از سنت های غیر قابل تغییر الهی،  تأکید کرد: بنا به فرموده خدای متعال، هر کس دین خدا را یاری کند، خدا نیز او را یاری خواهد کرد و بالاترین یاری خدا مجاهدت در راه خدا است.

وی افزود:  شما که به توفیق خدا در این مسیر قرار گرفته اید، قدر فرصت فراهم شده را بدانید و سختی ها و ناملایمت ها را برای خدا تحمل کنید و با خدا معامله کنید که این معامله پرسودترین معامله است.

نظرات بینندگان