arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

۲۲ داعشی در جنوب کرکوک کشته شدند

بالگردهای هوانیروز ارتش و نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق امروز جمعه ۲۲ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را در جنوب استان کرکوک این کشور به هلاکت رساندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: واحد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: هوانیروز ارتش یک مقر گروه تروریستی داعش در ناحیه «وادی الشای» در جنوب کرکوک را هدف قرار داد.

این بیانیه افزود: در این حمله، ۲۰ عنصر داعش کشته و یک خودرو و مقادیری سلاح منهدم شد.

براساس این بیانیه، نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی عراق نیز بعد از این حمله هوایی، دو تروریست دیگر را در نزدیک این مقر به هلاکت رساندند.

این بیانیه خاطرنشان ساخت: این عملیات و حمله هوایی براساس داده های اطلاعاتی واحد اطلاعات سازمان الحشد الشعبی و برای گرفتن خون شهیدان تیپ ۲۲ این سازمان صورت گرفت.

شنبه شب نیز در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر از این نیروها زخمی شدند.

در پی این حمله تروریستی، نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزودند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌ های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

نظرات بینندگان