arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

سلامت قلب شما با این خوراکی‌ها تضمین می‌شود (قسمت اول)

درست است که سلامت قلب به عوامل متعددی مانند ورزش منظم، رژیم غذایی، سطح پایین استرس و مواردی مشابه وابسته است، اما برخی خوراکی‌ها برای افزایش سلامت قلب مفید‌تر محسوب می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

درست است که سلامت قلب به عوامل متعددی مانند ورزش منظم، رژیم غذایی، سطح پایین استرس و مواردی مشابه وابسته است، اما برخی خوراکی‌ها برای افزایش سلامت قلب مفید‌تر محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، سلامت قلب می‌تواند بسیار مهم‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنیم، به ویژه وقتی به علت مشغله یا مواردی دیگر فرصت کافی برای بررسی‌های منظم پزشکی را نداشته باشیم، بر این اساس خوراکی‌هایی که می‌توانند برای سلامتی مفید باشند معرفی می‌کنیم:

 

بادام
بادام‌ها

بادام منبع خوبی از چربی‌های اشباع نشده سالم برای قلب است. بادام دارای فیبر زیادی است که به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می‌کند. کلسترول بالا و فشار خون بالا خطرات عمده‌ای برای بیماری قلبی است، بادام غنی از منیزیم است و منیزیم به محافظت از قلب کمک می‌کند.

لوبیا

لوبیا

این حبوبات همه کاره بیش از هر ماده غذایی گیاهی دیگر حاوی پروتئین هستند، موری می‌گوید، فقط یک چهارم فنجان لوبیا، نیاز روزانه ما را تأمین می‌کند. لوبیا حاوی ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است که برای قلب مم است و سلامت شما را تأمین می‌کنند. بعلاوه، کلسترول را از بین می‌برد.

کلم بروکلی
کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از ویتامین‌های K و C است که یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد آسیب رسان را که خطر بیماری قلبی و سایر شرایط را افزایش می‌دهند، از بین می‌برند.

شکلات
شکلات

شکلات تلخ (حداقل ۷۵ درصد کاکائو؛ ۸۵ درصد بهترین حالت) می‌تواند برای قلب مفید باشد. طبق اطلاعات انجمن قلب آمریکا (AHA)، شکلات تلخ سرشار از فلاونوئید‌های مفید، به ویژه فلاونول است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند. علاوه بر این، AHA می‌گوید که شکلات یا کاکائو ممکن است خطر مقاومت به انسولین و فشار خون بالا را در بزرگسالان کاهش دهد.

ماهی
ماهی سالمون

مانند بسیاری از ماهی‌ها، ماهی آزاد دارای ویتامین‌های گروه B است، به ویژه مبارزان استرس معروف B۶ و B۱۲ در حقیقت، B۱۲ یکی از مهمترین ویتامین‌ها از نظر تولید سروتونین است. کمبود ویتامین B۱۲ حتی می‌تواند منجر به افسردگی شود. اسید‌های چرب امگا ۳ سالم برای قلب نیز در ماهی قزل آلا وجود دارد.

نظرات بینندگان