arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

بیت کوین کانال ۳۶ هزار دلار را فتح کرد

برای دومین روز متوالی ارزش بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر مجددا صعودی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای دومین روز متوالی ارزش بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر مجددا صعودی شد.

به گزارش ایسنا، مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۰۰۴ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۸.۳۱ درصد بیشتر شده است. ری دالیو- میلیاردر مشهور آمریکایی با بیان اینکه حفاظت از مشتریان در برابر ارزهای بی پشتوانه مساله مهمی است افزود: سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتالی باید این را بدانند که با یک بازار بسیار پرریسک طرف هستند و از دست دادن همه یا بخش بزرگی از سرمایه شان در این بازارها با توجه به نوسانات زیاد چیز خیلی عجیبی نیست.

به گفته کارشناسان بازار ارزهای دیجیتالی در حال حاضر بیتکوین در یک تقاطع حساس قرار دارد که حرکت رو به بالا یا پایین آن بستگی به جریان ورودی سرمایه های جدید خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی انگلیس هشدار داد با توسعه تکنولوژی امکان دارد بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی موجود در بازار با نسل دیگری از ارزها جایگزین شوند. اندرو بیلی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست مجمع جهانی اقتصاد سخن می گفت با استقبال از توسعه فناوری های مالی افزود: روش های نوین پرداخت دیجیتالی در دنیای مالی ماندگار خواهند شد اما احتمالا ارزهای دیجیتالی به شکل فعلی تا ابد ثابت نخواهند بود و این احتمال وجود دارد که ارزهایی با تکنولوژی بهتر، ثبات بیشتر و طراحی بهتر جایگزین شکل فعلی ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین شوند.

موسسه بلک راک که بزرگ ترین موسسه مدیریت دارایی جهان به شمار می رود از آغاز معامله اوراق مشتقه مبتنی بر بیتکوین در دو زیرمجموعه خود خبر داده است. هنوز هیچ بازارگردان آمریکایی دارای منابع بیت کوین جدا نیست اما در بسیاری از آن ها به مدیران سبد دارایی این اجازه داده شده است تا بخشی از پرتفوی خود را به شکل بیتکوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر نگهداری کنند.

در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

نظرات بینندگان